2018. január 19., péntek

Új év, új dolog! - Az első Book Tag

Az új év beköszöntével azon gondolkoztam mivel tudnám egy kicsit felfrissíteni az oldalt. Több könyves csoport tagja vagyok, valamint Molyon is figyelek elég sokféle zónát. Láttam pár helyen év végi book tag-eket, de az év utolsó napján már nem akartam ebbe belevágni. Szóval most kerestem pár ilyen kérdés sort, és jöhet az idei év első Book Tag-je! Terveim szerint havonta fog majd érkezni egy-egy ilyen kis kihívás.



1. Puha vagy keménytáblás könyv? 
Általánosságban puha táblás könyvek találhatóak meg nálam, nagy ritkán vannak kemény táblás könyveim. Ez talán azért is van, mert a kemény verzió valamivel drágább, mint puha társa. Mivel a tartalom nem változik egyik esetben sem, így nem tartom létfontosságúnak, hogy kemény táblás legyen az adott olvasnivaló.
2. Online vagy könyvesbolti vásárlás?
Egyiket sem vetem meg. :D Online akkor szoktam rendelni, ha van kedvezményem. A könyvesbolt nálam egy szentély, oda régebben ha időm engedte, szimplán nézelődés gyanánt is betértem.
3. Trilógiák vagy sorozatok? 
Bármelyik. Bár elnézve a gyűjteményemet, túlnyomórészt inkább trilógiák fordulnak elő.
4. Hősök vagy rossz fiúk?
Rossz fiúk ;)
5. Melyik az az egy könyv, amit mindenkivel elolvastatnál?
Jelen pillanatban Fekete Judittól Az őrület határán ilyen számomra. Igaz ezt egy kifejezett célcsoportnak tudnám ajánlani, de ettől függetlenül bárki kezébe veheti, és olvashatja.
6. Ajánlj egy alul értékelt könyvet. 
Hát ilyen könyv nem igazán jut eszembe. Olvastam alul értékelt könyvet, de nem ajánlanám azt én sem. Passzolok.
7. Melyik volt az utolsó könyv, amit befejeztél?
8. Melyik volt az utolsó könyv, amit megvettél? 
Ugyanaz, amit befejeztem.
9. Mi volt a legfurcsább dolog, amit valaha használtál könyvjelzőnek?
Névjegyeket használtam általában, annak ellenére, hogy kaptam könyvjelzőket. De azokat persze mindig elhagytam.. :D
10. Használt könyvek: igen vagy nem? 
Igen. Az utóbbi időben szoktam rá mások könyveinek megvásárlására. Mert hát valljuk be, manapság a könyv nem olcsó mulatság. És egy-két helyen, oldalon ki lehet fogni teljesen hibátlan könyveket az eredeti áruk töredékéért.
11. Karakterek vagy cselekmény? 
Mindkettő szerves részét adja a könyvnek, szóval mindegyik fontos számomra.
12. Hosszú vagy rövid könyvek? 
Kettő között szoktam válogatni általában. Bár lényegtelen. Ha nem fog meg a történet lehet 300 vagy 870 oldalas is a könyv, nem tudom végigolvasni. Vagy csak szenvedve...
13. Hosszú vagy rövid fejezetek? 
Egyikkel sincs bajom. Bár ha már aludni készülnék és még mindig tart a fejezet, akkor a hosszabbak zavarni szoktak. Ugyanis szokásom, hogy fejezet közepén nem teszek le könyvet.
14. Nevezd meg az első három könyvet, ami eszedbe jut. 
15. Mik azok a könyvek, amik megnevetettnek vagy megríkatnak? 
Több olyan könyv is volt már, ami megnevettetett. Amiben humoros karakterek, szituációk vannak, általában mindig mosolyt csalnak az arcomra. Sírós nem igazán vagyok, soha nem sírtam még könyvön, illetve filmen sem. Olyan fordult elő, hogy a sok érzelemtől elszorult a torkom, mint például amikor a Nyugalom tengerét olvastam.
16. A mi világunk vagy kitalált világok?
Legtöbbször a mi világunkban játszódó könyveket olvasok. De ugyanakkor nagyon szeretem az utópisztikus regényeket is. 
17. Ítélsz könyvet borító alapján? 
Számomra fontos, hogy a borító valamilyen szinten tükrözze a beltartalmat, hiszen ez az első benyomás, ami az olvasót éri. Általában párhuzamba vonom az olvasás után a borítót, de valamikor nem sikerül visszaadniuk azt, amit a történet ad. Így néha előfordult már, hogy csalódás volt a borító, és másra számítottam az alapján. 

Remélem tetszik Nektek ez a kis kezdeményezés. Szeretek ilyenekre válaszolgatni, úgyhogy lesz még ilyen poszt. Ha nem felejtem el...

F.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése