2017. szeptember 14., csütörtök

Váltsunk perspektívát - könyvértékelés

Mr. Ötven

Szerintem mindenki tudja, hogy kire gondolok. Anno nagy port kavart az Ötven árnyalat trilógia, az emberek a könyvekről, a beteg világáról beszéltek, és nagyon sokan fújolták, mennyire rossz, nincs benne semmi más, csak erotika. Erotikus, romantikus regényként van megjelölve az angol wikipédián, mit is vártak? Kíváncsiságomnak engedve én is végigolvastam a sorozatot. Ahogy említettem már valahol, itt vagy itt, én a második könyv felétől szerettem meg úgymond a trilógiát, hiszen ott már van történés is (a kemény szexen kívül).

2015-ben jött a hír, hogy az írónő leporolta a sztorit, és megírta Christian szemszögéből. Akkor azon gondolkoztam, hogy ugyan már, mit lehet még egy kész, befejezett trilógiából kihozni? Őszintén megmondom engem nem igazán vonzott. Két okból. Az egyik, hogy a harmadik kötet végén található első könyv első fejezete Grey szemszögéből teljesen hidegen hagyott. A másik pedig az volt, hogy minek olvassam el újra a történetet, ha már Anastasia szemszögéből ismerem? (De mekkora hiba volt elsőre ítélni!!!) Aztán végül karácsonykor beadtam a derekamat, így a fa alatt ott várakozott rám. Majd a polcomon figyelgetett (szó szerint). Eljutottam 40 oldalig és abban maradt az olvasásom. Két éve türelmesen várt a sorára. Végül rászántam magamat. És mennyire nem bántam meg!

Elsőre nem értettem, hogy miért 700 oldalas a könyv, aztán olvasás közben egyáltalán nem sérelmeztem a hosszát. Mint ahogy írtam fent, az első részét nagyon nem szerettem a trilógiának. Na, most amennyire azt nem szerettem, ezt annyira igen!! Meg is lepődtem. Elég rövid idő alatt végeztem vele, csak úgy faltam. Számomra Grey szemszögéből sokkal érdekesebb volt a történet. Ő sokkal nagyobb utat jár meg az egész során, jó nyilván Anastasia is, de Christian jobban küzd démonaival. Ezek a vívódások végig jelen vannak. Itt is vannak belső monológok, bár szerencsére jelen esetben nem belső istennőként megszemélyesítve. De ezek mellé kapunk álmokat is, amikkel betekintést nyerünk a múltba, ami ilyenné tette Christiant. Én valahogy bővebbnek is éreztem ezt a könyvet, mint a Szürke ötven árnyalatát. Lehet csak azért, mert régen olvastam azt már, de én olyan jeleneteket is olvastam ebben a történetben, amikre nem emlékszem az első részből. Egyszerűen tetszett, hogy több ez a könyv, mint a Szürke. Jobb volt, hogy itt betekintést kaptunk Christian életébe, a munkája is jobban ki volt fejtve, mint eddig. Tudom, hogy nem ezen van a hangsúly a történetben, de nekem mindig is hiányzott, hogy valamit megtudjak a munkájáról. A Leilás szál is jobban érthetőbb volt így nekem.

Karakterekről igazából nem tudok mit írni, hiszen már ismerősek voltak mind. Igazából csak olyan szempontból írnék, hogy Christiant mélyebben ismerheti itt meg az olvasó. De hát nyilván az a célja ennek a könyvnek.

Kisebb zavaró tény volt számomra, hogy a megjelenő zeneszámok címét is lefordították magyarra, így nem igazán tudtam egy-két helyen, hogy mégis mire gondolnak. Egyébként nyelvezetileg rendben volt, pár gépelési hiba előfordult, de annyi baj legyen.

Sosem gondoltam volna, hogy egy olyan történet, amit már egyszer elolvastam, egy másik köntösben még képes lesz lenyűgözni. Hát pedig most ez történt. Én nagyon várom, hogy megjelenjen a maradék két rész is Grey szemszögéből. Állítólag készülőben van, sőt valahol azt olvastam, hogy a második rész Anastasia születésnapján (szeptember 10?) jön ki. Ennél bővebb információt nem igazán találtam, bár csak egy-két cikket olvastam ennek kapcsán. Na mindegy, remélem nemsokára megjelenik a második rész.

F.

E. L. James - Grey
Kiadó: Libri Könyvkiadó Kft.
Kiadás éve: 2015.
716 oldal

Minden történetnek két oldala van.

Christian Grey szavain, gondolatian és álmain keresztül végre megtudjuk a titkot, mit gondolt a férfi az Anastasiával folytatott szenvedélyes kapcsolatáról. E. L. James most új nézőpontból meséli el azt a szerelmi történetet, amelyet milliók izgultak végig világszerte.

A férfi gyönyörű, okos és a hatalom megszállottja. Világa rendezett, szigorú szabályok szerint működik, de fájdalmasan üres, mindaddig, amíg Anastasia Stelle be nem lép az életébe. Miért nem képes ellenállni Ana csendes szépségének? Miért nem tud elszakadni tőle? Mi űzi ebbe a vakmerő és szenvedélyes viszonyba, ami mindkettőjüket felőrli? Minden más nővel ellentétben Ana átlát az álcának használt ridegségen, amivel Christian gyermekkori traumáit és szeretetlenségét palástolja. Vajon képes a lány csillapítani a fájdalmát, vagy a férfi lelkét emésztő sötét vágyak, hatalmi mámor és öngyűlölet végül elűzik mellőle azt, aki az utolsó reménysugár lehetne az életében?

Az Ötven árnyalat-trilógia világszerte 125 millió példányban kelt el, ez a könyvkiadás történetének eddig legsikeresebb sorozata.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése