2022. október 16., vasárnap

Ez a Te nyarad is! - könyvértékelés

Nyugi, nem tűntem el, csak volt egy kisebb olvasási válságom, illetve nem szippantott úgy be a sztori. De itt vagyok!! 

Még nyár elején olvastam egy könyves blog bejegyzését, ahol olyan Vörös pöttyös könyveket szedett össze az adott blogger, amiket felnőtt fejjel is szívesen olvasott. Bevallom, engem annyira a vörös pöttyös könyvek nem vonzanak a Könyvmolyképző Kiadónál elkötelezett rubin pöttyös rajongó vagyok így nagyon ritkán olvasok ilyet. Valahogy mindig az jut eszembe, hogy még ifjú suhanc koromban kötött le a kategória, és azóta mennyit változott az ízlésem.

Szóval gyakorlatilag sehogy se került volna a látókörömbe Rachel Bateman regénye, ha nem olvasok róla ebben a bizonyos posztban. Gondoltam adok egy esélyt ennek a könyvnek, mert miért ne? A webshopban akkor talán pont akció volt, így gyorsan a kosaramba is került a Someone Else’s Summer – Valaki más nyara című regény az írótól meg mellé egy ajándékkönyv az akcióban, így főleg nem hagytam ki a rendelést.

A borító alapján egy könnyed kis nyári sztorira számítottam. De a könyv tartalma árulkodott kicsit arról, hogy nem minden lesz annyira aranyos és napfényes a sztoriban, mint várom. A kis bohókás nyári kalandokkal tarkított cselekményt megkaptam. Ám ezt az írónő megcsavarta pár keserű pillanattal…

Anna éli középiskolás mindennapjait barátaival, de családi házukban a légkört kitölti egy tragédia árnyéka: Anna nővére Storm, miután legyőzte a rákot, és leérettségizett, tragikus körülmények között elhunyt. Úgy, ahogy az Egy kis apróság olvasásakor, itt is azt éreztem, hogy a szülők nem tudták nem kivetíteni kisebbik lányukra azt az aggódást, amit a tragédia generált bennük. Továbbra sem tudom ezt teljes mérték átérezni, nyilván bizonyos szintig ez normális reakció. Több szösszenetben olvashattam az idősebb lányról, de teljesen azt éreztem, hogy nem kaptam elég információt róla, holott központi szerepet játszott a könyvben. Úgy alakult ki bennem egy gyengébb kép Storm-ról, ahogy Anna emlékezetében élt. Szerintem ez érdekes koncepció volt, más köntösbe helyezte az egész történetet, mintha múltban játszódó fejezeteket kaptunk volna felváltva.

Amikor Anna megtalálja nővére utolsó nyári bakancslistáját, elhatározza, hogy ő bizony meg fogja ezt valósítani. Ebben segítségére lesz egy – a nővérével közös – barátja, a szomszéd srác, Cameron. Az autós út során rengeteg kaland vár rájuk, amivel belekezdenek egy nosztalgikus hullámba Storm-mal való emlékeiknek köszönhetően, és ezzel párhuzamban szépen kezdenek visszatalálni önmagukhoz is. Többször kell kilépni a komfort zónájából a lánynak, legyen szó egy magas szikláról való ugrásról, vagy tetoválás készítésről, mind-mind előnyére váltak. Amikor a bakancslista egyes pontjaival végeztek, megörökítették azt egy polaroid fotóval - erre utalás a borító maga - ami szerintem egy tök jó ötlet így a mai felgyorsult és modern világban.

A könyv tetőpontján olyan titokra derült fény Storm életéről, amire nem számított sem Anna, sem én, mint olvasó. Mivel Cameron tudott a titokról, Anna nagyon neheztelt rá, és hiába kötötte őket össze a közös út az érzelmek és megannyi közös élmény, inkább megszakította a sráccal a kapcsolatot. De ez indította el az úton, hogy máshogy lásson dolgokat, illetve a nyári kalandjáról hazaérve új mederbe helyezze szüleivel való kapcsolatát. Cameron adott egy szép lezárást a bakancslistának és a történetnek is, ami nagyon megmelengette a szívemet!

Anna karaktere hatalmas fejlődésen ment keresztül a kalandjaik által, ami leginkább a történet végére bontakozott ki. Szimpatikus kis szereplő volt, szerintem könnyen lehetett vele azonosulni. Cameron is kellemes meglepetés volt nekem. Viszont a legnagyobb kedvencem Anna nagynénje, Morgan néni volt! Nagyon szerettem a kettejük jeleneteit, szerintem remekül jelenítette meg az író az ő kapcsolatukat. Ő volt a vicces, jó fej rokon, aki mindig biztos támasz volt a lánynak, de ugyanakkor minden ötletében partner volt.

Annyira nem szippantott be a történet, mint vártam. Nem pont úgy kaptam a nyári sztorit, ahogy képzeltem, de természetesen megvolt a maga varázsa így is. Hiába rövidke történet, nehezen értem a végére, valószínűleg azért is, mert nem kapott úgy el a sztori, és szerintem az is befolyásolt, hogy nemrégiben olvastam hasonló témájú történetet Erin Watt tollából. Számomra voltak hiányosságai a regénynek, de ettől függetlenül tudom ajánlani fiatalabb korosztálynak, mert van fontos üzenete: mindig merd bátran élni az életed, hiszen így lesz igazán tartalmas!

F.

Rachel Bateman: Someone Else’s Summer – Valaki más nyara
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2021.
320 oldal

Anna mindig is bálványozta a nővérét, Stormot, így miután a lány egy tragikus autóbalesetben meghal a középiskolai ballagása éjszakáján, a család összeomlik, Anna pedig teljesen elveszettnek érzi magát. Aztán a lány megtalálja Storm nyári bakancslistáját, és úgy dönt, azzal tiszteleg a nővére emléke előtt, hogy ez lesz élete legjobb nyara – melynek részeként hatalmas autós körutazásra indul az álmoskás iowai városból az óceánpartra.

Anna mindent ki szeretne pipálni Storm listájáról a nővére legjobb barátjával, Cameronnal – a szomszéd sráccal –, aki talán tudta, hogy Storm álomnyara végül majd ahhoz vezet, hogy Anna megismerje önmagát.

Tarts vele az útján!

Az utadon…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése