2020. július 30., csütörtök

Te milyen titkokat cipelsz? - könyvértékelés

Idén olvastam már egy nagyon jó könyvet Anne L. Green tollából. Azóta kifogtam két szuper akciót, amiben az írónőtől két további regényt szereztem meg. Az egyiket egy-két éve őrzöm kívánság listán. Valahogy sosem jutottam el addig, hogy megvegyem szokásos helyzet nálam. Az Eltitkolt múlt felkeltette érdeklődésemet a tartalma alapján.




A címből már következtettem arra, hogy valamelyik, vagy esetleg mindkét főhős olyan titkokat hordoz, ami lényegesen befolyásolja a történet alakulását. Az írónő korábbi könyveit csak úgy faltam, így ennek is izgalommal kezdtem neki. Ám picit máshogy éreztem ezzel kapcsolatban, mint ahogy vártam.



A regény kezdéseként egy „elbeszélés” során megismerkedhetünk az ügyeletes, szívtipró főhőssel, Alexander Cross-szal. Ekkor úgy éreztem, hogy Alex nem lesz a szívem csücske. Egy szerencsétlen véletlennek köszönhetően összetalálkozik Alexandra O’Brien-nel. Ez a játék a nevekkel nagyon bejött! Hatalmas volt a kontraszt a két szereplő élete között, valamint a személyiségük közt is. De valami mégis vonzotta őket egymáshoz.

Lexie erősen tiltakozik a férfi közeledése ellen, hiszen igyekszik óvni a féltve őrzött magánéletét, gyermekét és önmagát is. Mázsás teher nehezedik rá múltja által, nem kis tétet kockán forgatva. Alex saját magával is küzd korábbi szerelmi csalódása után. Viszonylag sokáig évődnek egymással, és saját magukkal is a szereplők, mire nagy nehezen egymásra találnak. De nyilván semmi sem működik egyszerűen.

A történet már azzal sem tartozik a szokványos sztorik közé, amilyen módon a két szerelmes találkozik. Ezt fűszerezte az írónő jó pár olyan fordulattal, ami egyáltalán nem volt olyan, amire olvasóként számítottam volna. Mondjuk, Alex elrablását nem éreztem elengedhetetlen fordulatnak. Mondhatni, nekem az kicsit sok volt. Igaz, nem tudom milyen egyszerű, kis aranyos szerelmi történetre vártam? Hiszen Lexie múltja, vagy maga a tény, hogy bármikor felütheti fejét a maffia, nem épp a szokványos dolgok közé tartozik. A könyv lezárása nagyon fordulatosra és izgalmasra sikerült. Rengeteg mindent zsúfolt bele az írónő az utolsó pár fejezetbe, nagyon lekötött, izgultam a szereplőkért rendesen.

A könyv eleje nekem elég lassan indult be. Olvasás közben sem éreztem azt, hogy nagyon magába szippantott a könyv, pedig az utolsó ALG olvasmányom után valahol erre vágytam titkon. Az utolsó pár fejezet tartogatott olyan meglepetéseket, amik javítottak ezen az érzésemen, szerencsére. Viszont a lezárás nekem kicsit hirtelennek és összecsapottnak hatott. Nem volt külön fejezetre bontva a lezárásnak szánt összefoglalás, hanem hirtelen történést követően kaptunk egy hirtelen lezárást. Tetszett viszont, hogy a történet úgymond keretet kapott azzal, hogy első fejezetként Alex elbeszéléséből ismerhetjük meg őt, majd az epilógus is így zárja le a történetet.

Viszont ezt a történetet olvasva arra jutottam, hogy valamilyen kapcsolat van Anne L. Green regényei között. Mármint úgy, hogy nem kimondott trilógia, vagy sorozatként van megjelölve az adott könyv mert külön van trilógiája is. Az első könyvem tőle Aiden története, aki az Eltitkolt múltban még csak kisfiúként van jelen. Lehet, ha ezt olvastam volna előbb, az Elvarratlan szálakat jobban megértem. Ettől függetlenül különállóan is tökéletesen értettem és lekötött a történet. Mindenképp ajánlom annak a könyvet, aki szereti a rejtélyeket, titkokat, és a mindent felülíró szerelmet egy történetbe sűrítve!

F.

Anne L. Green: Eltitkolt múlt
Kiadó: Álomgyár Kiadó
Kiadás éve: 2019.
408 oldal

Megszelídülhet egy vérbeli szívtipró?

„Alexander Cross vagyok, egy veszedelmes és vakmerő csábító, a határtalan gyönyörök legfőbb rajongója. Az erotikus hódításaimat hobbinak tekintem, a kapcsolataimból kizárok minden lehetséges érzelmi kötődést, életem elsődleges célja újabb és újabb nő meghódítása. Szándékaimat sosem titkoltam, éppen ezért nem is értem, mit esznek rajtam olyan nagyon a nők? Tényleg ennyit jelentene a külső? Az előkelőség? A gazdagság? A szép szavak? A szemtelenség valóban lefegyverző lenne? Vagy talán csak a rossz, a bűn, a gonoszság izgalma csalogatja őket?”

De mi történik, ha egy ilyen férfi beleun az addigi egyhangú, felszínes és érzelemmentes életébe és önmaga elszámoltatása közepette véletlenül elüti azt a nőt, aki életében először másképp tekint rá?
Amikor Alex belenéz szépséges áldozata kék szemeibe, minden megváltozik, függővé válik. Megtapasztalja, milyen szeretni, gondoskodni és szeretve lenni. Idővel ráébred azonban, hogy Lexie nem az a nő, akinek hitte, múltja tele van szenvedéssel, titkokkal és fájdalmas rejtélyekkel, ám addigra már késő: elnyeli őt a mély, őszinte érzelem, amit a lány iránt táplál.

Vajon a múlt sötét titkai engedik a fiatal szerelmeseket új életet kezdeni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése