2019. április 5., péntek

Olvass a jelekből! - könyvértékelés

Egy-két éve már tagja vagyok egy olvasós csoportnak, ahol olvasási élményeket osztunk meg egymás között a tagokkal. Szoktak nyereményjátékokat is hirdetni, ahogy időm engedi, igyekszek becsatlakozni én is, hiszen nagyon ötletes kis vetélkedők szoktak ezek lenni. Így történt, hogy én is nyertem az egyiken! Igaz, elsőre egy „vigaszdíjas” könyvjelzőt, ami később átkonvertálódott egy általam kiválasztott könyvre. Több lehetőség közül A testolvasóra esett a választásom.



Anne Frasier nevéről nem hallottam korábban, valamint a könyvéről sem. Molyon kutakodva megtaláltam, hogy egy sorozatról van szó, ami ahogy nézem, nem kapott nagy visszhangot. Vegyes értékeléseket olvastam róla, így picit tartottam a történettől.

Hát mit írhatnék? Nem egy „könnyed” témájú krimiről van szó… Bár, a könyv elején lévő kiírást, hogy női pszichothriller, nem igazán értem. Ezt csak nőknek ajánlják? Mert kötve hiszem, hogy ezzel a témával csak nőknek lenne érdemes foglalkoznia.

Főszereplőnk Jude Fontaine, aki fénykorában a rendőrségi gyilkossági csoportnak dolgozott, ám emberrablás áldozatául esett. Hosszú idő után véletlennek köszönhetően saját maga szökik meg fogva tartójától, majd próbál visszailleszkedni a való életbe. A könyv erre építkezik. Nem csak a fogva tartottság témakörére, hanem a bántalmazó és bántalmazott között kialakuló viszonyokra. Ilyen tekintetben több lány ügyét követhetjük végig Fontaine nyomozóé mellett. A nő próbál visszailleszkedni volt kollégái közé, ám egyre jobban elragadják „démonai” és meginog lába alatt a talaj. Végül onnan érkeznek a legnagyobb „pofonok”, ahonnan nem is várná a főhős…

Számomra érdekes volt ez a megvilágítás, hiszen nem sűrűn olvasok ilyen témájú könyveket. Talán egy ilyennel, ha találkoztam, de már régen olvastam azt is lehet, újra kellene olvasnom??. Nekem kicsit az eleje vonatottan indult, főleg a nyomozói szál. Az utolsó 150 oldalnál már jobban izgatott a végkifejlet, mint addig. Mondhatni kicsit kiszámíthatóan lett lezárva, de azért picit máshogy hangolta az író a szálakat, hogy ne legyen túl kézenfekvő a megoldás. Tartogatott egy-két karakter meglepetést magában a végére. Talán itt volt nekem több meglepetés benne. Sőt. Egyébként, én valahol vártam egy kis érzelmi kiteljesülést is, de lehet, ezt meghagyja az író a következő könyvekre. Ki tudja?

Mert, mint mondtam, a nyomozónő története egy sorozat első része. Nem kell félni, hisz a Testolvasónak nem lett függővége. Én valahol ettől tartottam, mert nyomozásom eredményeként láttam, hogy egyelőre fordításban nincs még megjelent folytatás. Igaz, ez semmitől nem tart vissza, hiszen majd elolvasom angolul a következő részeket.

Összességében jó volt a könyv. Nem azt mondom, hogy most olvastam életem legjobb krimijét. De nem volt rossz. Annak ellenére, hogy nem hallottam még róla, és ez alapján „ítéltem meg” a történetet, kellemeset csalódtam. Nehéz témát dolgoz fel, találkozhatunk benne lefejezett lányokkal is, de akinek van hozzá kicsit is kedve, egyszer olvassa el a könyvet.

F.

Anne Frasier: A testolvasó – Jude Fontaine 1.
The Body Reader
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2017.
360 oldal

A halottak arcán ott a történetük.

Jude Fontaine nyomozót három évig tartották fogva egy földalatti cellában, az egyetlen kapcsolata a külvilággal a fogvatartója volt, az ő arcvonásainak olvasása adott értelmet az életének. Az tartotta életben, hogy megtanulta mit jelent a férfi minden egyes ránca, mozdulata, a tekintetén átfutó gondolata.

A magány és a kínzás után Jude-ot az igazság utáni vágy hajtja – valamint az a fantasztikus képessége, amellyel képes nem csak az élők, de a holtak testéről is olvasni. A kollégák hezitálása ellenére Jude visszatér a gyilkosságiakhoz, és miközben új társa, Uriah Ashby nyomozó is kételkedik az alkalmasságában, sőt a férfinek is megvannak a maga titkai. Ám amikor egy sorozatgyilkos fiatal lányokra kezd vadászni, a nyomozók kénytelenek együttműködni, hogy megállítsák a veszélyes őrültet, mielőtt újból lecsap.

Az őrülteket pedig senki nem ismeri annyira, mint Jude.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése