2016. február 12., péntek

Jobban szerettem! - könyvértékelés

Elméletileg karácsonyra kaptam volna Levente legújabb kötetét, a Szeress jobban-t, de hát nem tudtam ellenállni neki. Meg amúgy is a polcomon állt december első hete óta. Már egy ideje beharangozták Barbibébi és Krisz kalandjának folytatását, szóval vártam türelmesen inkább türelmetlenül az új könyv debütálását. Egyébként anno, az első könyv borítóján belül a folytatás egyik verziója még Cicamica és a negyven kandúr címen futott, de ez valahogy a homályba veszett. Úgy ahogy Levente egy másik könyve is, ami a Loveclub után volt esedékes Kegyetlenek néven. Vajon ezek miért nem jelentek meg? Na, nem mintha nem lennék kárpótolva a további 4 könyvével. Örömmel bontottam szét a dobozt, ami magában rejtette a vaskos kötetet.
A borítója szép és letisztult, ahogy azt Levente újabb könyveitől megszokhatták az olvasók. Tetszik a bordó szín dominanciája a gerincen és a hátoldalon is vörös alapon van a fehér mező a fülszövegnek.


A könyvben a cselekmény két szálon fut. Levente eddigi regényeire a szereplők szemléleteinek váltogatása volt jellemző, ehhez itt is hű maradt. Ami néhol idegőrlő tud lenni, hiszen hajlamos a fejezetet a legizgalmasabb részeknél abbahagyni, és hopp, ugrik is a másik szereplőhöz. A két főszereplő szála ugyan váltakozik, valamint el is különül, de ennek ellenére összefonódik. Az elején lévő két fejezet az utazás előtt játszódik, így tudhatjuk meg, hogy mi történt a szereplőkkel öt év elteltével, aztán Krisz utazásával kezdetét veszi a new yorki pörgés.
Én a regényt megelőzően elolvastam a Barbibébit, hogy felelevenítsem a történetet. Nem kell megijedni, a mostani kötet önállóan is olvasható, hiszen a cselekmény értelmezéséhez elengedhetetlen információkra kapunk visszautalásokat. Amikor nekiálltam, az elején valahogy nem ragadott el annyira a történet. Nem tudom miért, hiszen nagyon szeretem Levente könyveit, és Barbi történetének folytatását is vártam már. Ahogy haladtam előre kezdtem egyre jobban belecsöppenni a new yorki életbe. Magam előtt láttam a felhőkarcolókat, a nyüzsgő utcákat. Aztán végül sodródtam az eseményekkel.
A sztori haladtával a régi szereplők mellett az újak is tartogattak jó pár meglepetést. Valahogy olvasás közben azt éreztem, hogy valamilyen titok lengi körbe őket, nem csak Atlast, de a "kerekseggűt" is. Egyébként Atlas és Krisz összegabalyodása volt az egyik kedvencem a történet során. Krisztián igyekezett elszakadni a harcostól, de mindig összefutottak és ezáltal egyre közelebb kerültek. Végül Atlas kiterítette a kártyáit. Amikor Levente könyveiben egy, a regény eleje óta lappangó titok derül ki, mindig felpörgök. Így volt ez az Aktusnál is, és most is. Atlas karaktere, és a mögötte lévő történet remekül fel lett építve. Csak úgy, mint a kerekseggű barátunké is, Noelé. Amikor szóba került vele kapcsolatban a gyilkosság, az aktuális nyomozásra gondoltam. Ahogy előjött Noel életének pár részlete, és az öccse festményeiről is esett szó, akkor hirtelen beugrott egy kisebb szösszenet, de persze, hogy nem fűztem tovább a szálakat. Pedig ott már azért elég kézenfekvő volt a helyzet... Később ki is derült a meglepetés. Imádom a csavarokat Levente könyveiben. Egyszerűen annyira jól vannak felépítve. Biztosan tudom mindig, hogy na igen, ő lesz a tettes, ő nagyon gyanús, hiszen minden jel rá mutat. Aztán végén mégsem az lesz a rossz fiú, akire én gondolok. Ezért is jó.
A történet lezárása tetszett, minden kirakós a helyére került. Vagyis számomra nem mindegyik. Atlas és Krisz szála nekem olyan elvarratlanság érzését keltette. Én a jövőben szívesen olvasnék egy külön könyvet a fiúk történetéről. Esetleg szerelméről?

Nem akarom tovább szaporítani a szót, zárásul annyit, hogy nagyon szerettem ezt a könyvet is. Annak ellenére is, hogy az elején valahogy nem sodródtam a történettel. De később szerencsére már fejest ugrottam az árba. És milyen jó volt!

Történet: 5/5* Lakatos Levente könyvéről van szó, hogy adhatnék alacsonyabb értékelést ennél? Oké, néha lelombozott a sok gépelési hiba, olykor nagyon zavaró volt számomra. De ezt elkönyvelem arra, hogy kevés idő volt az utómunkálatokra, ahogy anno az Aktusnál is ezt a választ kaptam a problémámra Leventétől.
Szereplők: 5/5 Atlas és Krisz folytatást akaroooook!! Meg kíváncsi vagyok Barbi sorsára is. Egyébként az új szereplők nagyon el lettek találva. Barbi és Krisz karakterén pedig érződött a fejlődés.
Ajánlom? Nem is tudom, minek írom már ezt a részt, hogyha mindig ugyanaz kerül ide... :D

F.

Lakatos Levente: Szeress jobban!
Kiadó: Libri Könyvkiadó
Megjelenés éve: 2015.
604 oldal

Barbara öt esztendeje megjárta a poklot. Az akkor tizenhét éves, mindent a pillant szépsége alá rendelő lányt megkísérelték eltenni láb alól. Barbit a lehetőségek városáig, New Yorkig üldözi a múltja, ott igyekszik új életet kezdeni, tervei azonban sorra kudarcba fulladnak. A huszonéves lány vaskos hazugságokba burkolózva él, mígnem egy baljós éjszakán találkozik egy titokzatos, még nálánál is súlyosabb lelki terhet hurcoló férfival. Vajon sikerül megmenteniük egymást a sötétségtől?
Krisz öt éve, tökéletesen gondtalannak hitt párkapcsolata egyik pillanatról a másikra összeomlik. A kiábrándult fiú New Yorkba menekül, hogy tisztázza felkavart érzéseit. Éppen amikor háta közepére sem kívánja a társaságot, a sors összehozza egy agyontetovált, illegális küzdősportot űző férfival. A titkoktól kemény álca azonban nagyon is sebezhető szívet takar, amely most könnyen megrepedhet.
Barbibébi története öt évvel az első kalandot követően folytatódik!
Mennyi változik az ember a felnőttkör küszöbét átlépve? Hogyan találunk valódi önmagunkra, pontosabban arra a személyre, akit majd néhány év múltán ismét átértékelhetünk? Áldozni kell-e a harmóniáért, és utóbbi egyenlő-e a boldogsággal? A legtisztább tükröt önmagunknak állíthatjuk, a kérdés, hogy van-e bátorságunk belepillantani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése