2023. október 18., szerda

Kegyetlen a Doki? - könyvértékelés

Mindig szeretem a Könyvmolyképző Kiadó friss megjelenéseit böngészni. Nyár elején ismét találtam egy ígéretesnek hangzó címet, ami felkeltette érdeklődésemet. R. S. Grey nevével korábban már találkoztam, de valahogy egyik borítója vagy könyvcíme sem hívta fel figyelmemet magára, így csak ajándékba vettem tőle regényt. De itt most megtört a jég!

Annyira megszoktam már a kiadó Rubin pöttyös sorozatának könyvein a félmeztelen férfialakokat, hogy azon a fedlapon akad meg a szemem, amin ruhában van az úriember. Lehet ezért kapta el a tekintetemet a Hotshot Doc – Menő doki kellemes borítója is. Aztán amikor elolvastam a tartalmát, egyértelmű volt, hogy nekem kell ez a regény. És először volt az, hogy megfordult a fejemben előbb, hogy e-könyvet vásároljak, mint rendes papír kiadást, hiszen nincs már hely a polcomon természetesen annyira nincs hely a polcomon, hogy azóta már vettem 3 másik könyvet.

Valahogy a gyengéim az orvosi témát feldolgozó TV sorozatok Dr. House-t végignéztem, illetve 16 évadnyi Grace Klinika is van mögöttem, így külön örültem neki, hogy ez a könyv is a gyógyítás világába visz egy kicsit bele, a kiadótól várt módon, Rubin pöttyös köntösben. Ugyan akkora meglepetést nem adott így a cselekmény, de számomra színesítette az egészet, hogy belátást nyerhettem egy-egy műtét folyamatába. Nem tudom, hogy ezeknek mennyire ment utána az írónő, mennyire fedik a valóságot, de nem is egy ismeretterjesztő könyvre számítottam, így számomra teljesen elég volt az a pár szakszó, ami a jelenet alatt előfordult.

Bailey hátrányos családi helyzetből küzdötte be magát műtéti asszisztensként a New England Medical Centerbe, így próbálja biztosítani húgának, Josie-nak, és saját magának a minden napi megélhetést. Szerintem mindez adott egyfajta hangulatot, és kontrasztot is a történetnek. Bailey számára biztosnak tűnő talajt megingatja az, hogy nyugdíjba vonul az orvos, aki mellett segédkezik. Senki sem tud neki helyet biztosítani, de hirtelen jön egy ajánlat, egyenesen az ördögtől: Dr. Matthew Russel nem a kedvességéről híres, és mellesleg reggelire fogyasztja műtéti asszisztenseit. Bailey próbálja állni a sarat, de rengetegszer érzi azt, hogy beletörik a bicskája a feladatba… Mindemellett Dr. Russel távolságtartó is – aminek miértjére választ ad munkája iránti elköteleződése.

Közös munkájuk során tagadhatatlanul vibrál a levegő a rideg doki és az újdonsült asszisztense között. Leginkább Matt igyekszik maga előtt is tagadni a dolgokat, Bailey meg az ő reakciója miatt nem ad teret érzéseinek. Amikor Matt öcsikéje képbe jön, és kerülgeti a forró kását, borítékoltam már az érdekes csavart az érzelmek viharában. Amire végül nem kellett sokat várni. Viszont ezután teljesen az volt az érzésem, hogy túl hirtelen történt fordulópont a cselekményben. Gyors és hihetetlen váltás volt, amin egy ideig kicsit mérges voltam, aztán elengedtem, és élveztem tovább a könyvet. Ugyan vesztett így abból az egész, amit vártam tőle, de azért ezt sikerült tompítani még egy váratlan fordulattal.

Ahogy haladt tovább a cselekmény és olvastam tovább a főszereplők életéről, el is feledkeztem arról a pályázatról, ami feszélyezte a könyv elején Matt-et. Aztán bombaként robbant be a bírálat, ami már nem csak Matt életét forgatta volna fel fenekestül… Szerintem jól jött a regénybe itt egy kis feszültség, ami persze megoldódott a végére, és olvasóként kaptam egy aranyos kis epilógust bár számomra furcsa volt ez a családi felállás, hiába értem a miértjét.

A Menő dokival egy enemies to lovers típusú könyvet vettem a kezembe. A pattogó feszültség a két főszereplő között egy idő után átcsapott érzelmi vibrálássá, aztán szerelemmé. Dr. Russel nem kímélte Bailey-t, akinek nélküle is volt elég problémája – és pont ez adta a dinamikáját a történéseknek -, de a végére minden a helyére került. Josie egy nagyon aranyos karakter volt, aranyos kis részek voltak, amikor testvérével, vagy akár a morcos dokival töltött el időt. És ne feledkezzünk meg Matthew-ról sem! Akármilyen zord, kemény orvos, a hivatása, és múltja miatt acélozta így meg magát, de szépen lassan áttört a pajzsa és megmutatta, hogy érző szív lakozik benne is. A végére megkedveltem, bár valahogy Bailey karaktere közelebb került hozzám.

Kellemes kikapcsolódás volt ez a regény, megfűszerezve egy kórház kaotikus világával, ahol a gerinc csigolyák precíz igazítása mellé beférkőzött egy kis szerelem is a műtőbe. Ugyan nem tudom rá azt mondani, hogy mekkora maradandó a történet, nekem tetszett, talán pont ezért, mert nem lett több annál, mint amit ígért.

F.

R.S. Grey: Hotshot Doc – A menő doki
Kiadó: Könyvmolyképző Kft.
Kiadás éve: 2023.
368 oldal

Dr. ​Russellnek nincs valami jó híre a kórházunkban.

A műtősök szerint érzéketlen, a nővérek szerint végtelenül öntelt, a rezidensek szerint meg (ha hallótávolságon belül van) a világ legjobb sebésze – és igazából egy lenyűgöző férfi.

Mindenáron próbálom őt és a bántó stílusát elkerülni. A szexi, úristen-de-beletúrnék haját és szoborszerű állkapcsát kellő távolságból csodálni. Ideális esetben a folyosó túloldaláról… félig egy növény mögé bújva.

A tervem sajnos meghiúsul, amikor az én drága főnököm úgy dönt, hogy a fehér köpenyét hawaii mintás ingre cseréli. A nyugdíjba vonulása miatt két rettenetes választási lehetőségem marad: vagy szakterületet váltok, és hónapok alatt átképzem magam, vagy elvállalom a megüresedett állást, és dr. Russell új műtéti asszisztense leszek.

Ez azt jelenti, hogy órákon át kell a műtőben egyhuzamban mellette állnom, és minden kívánságát lesni anélkül, hogy a metsző szavai és goromba viselkedése miatt rosszul érezném magam. Ó, és ha ez nem lenne éppen elég nehéz, a hülye vonzalmam – amit nagyon igyekszem elfojtani – talán viszonzásra talál…

Menni fog. Jól vagyok. Komolyan veszem a munkámat. Nem lesznek izzó pillantások a műtőasztal fölött, sem mérges majdnem csókok a raktárban. (Mármint ezután többé nem lesz.) Hogy is van a mondás? Napi egy alma az orvost távol tartja? Hát, nekem talán egy egész rekesz kellene belőle.

Tarts Bailey-vel, hódítsd meg ezt a nagymenő dokit!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése