2022. július 15., péntek

Fesztivál, ami házhoz jön! - könyvértékelés

Leiner Laura munkásságával az Iskolák Versenye első és második trilógiája kapcsán foglalkoztam a blogomon. Szerintem azt is említettem, hogy anno én is, mint sokan mások, a Szent Johanna Gimi kötetein keresztül ismerkedtem meg az író stílusával. Azóta mindig vegyes érzéseim vannak, hiszen ő kimondott ifjúsági regényeket ír, és sajnos én már nem igazán tartozom ebbe a kategóriába. Mégis, minden egyes új regénye után rájövök, hogy de, még mindig tudok szórakozni a könyvein!

Időről időre visszatérek Laura egy-egy regényéhez. A Szent Johanna Gimit kétszer olvastam végig, habár az a sorozat annyira nem áll közel a szívemhez. Azóta szinte minden megjelent könyvét olvastam már. Egyedül az Akkor szakítsunk nem maradt meg emlékeimben. A Bexi köteteket szintén kétszer végigolvastam, és úgy érzem, hogy ez az a sorozat, ami igazán megfogott engem Laurától. Ennek ellenére egyszer sem írtam róla a blogon, valahogy nem tudom összerakni, hogy hat könyvről hogyan írjak…

Szóló könyvei közül a Bábel a legkedvesebb nekem, amit idén olvastam el harmadszorra. Valahogy vágytam most egy olyan könyvre, ami könnyed, úgymond, nem újdonság, és erre esett a választásom. Amikor megjelent a könyv, épp aktív fesztiválozó korszakomat éltem, így egyértelmű volt, hogy azonnal megveszem, amint lehet. Azóta is nagy kedvencem!

Előkerestem az egyik régi, fesztivál ereklyémet

Főszereplőink egy baráti társaság: Zsófi, Napsi, Szasza, Hipó – polgári nevén, Márton – és Abdul együtt indulnak el a méltán híres, nemzetközileg is látogatott Bábel fesztiválra. A zenés rendezvény eseményeit, és azt, hogy mi történik a baráti társasággal Zsófi rajongói blogján követheti az olvasó végig. A lány által vezetett oldal passzol a fesztiválhoz, hiszen egy Red Hot Chili Peppers fan oldalról van szó, és a fő fellépő a zenekar lesz a záróműsoron!

Ugyan Zsófié a főszerep, de minden egyes szereplő a maga módján egészíti ki a sztorit. Molyon több értékelésben szó esik arról szerintem ezt én is említettem már, hogy Laura nagyon egy sémára építi a szereplőit a regényeiben. A Szent Johannában megszokott karakterek jegyei mind-mind visszaköszönnek, hiába másik sztoriról van szó. Itt is megvolt egy kicsit butácska lány, a magát imádó srác, valamit nem hiányozhatott a vicces fiú sem. Hipó karaktere volt egy kicsit új folt, hiszen a hipochondriával élő srác adott pár vicces pillanatot. Szerintem egyébként túl lehet jutni azon, hogy minden karaktere Laurának hordoz ugyanolyan jegyeket, hiszen egy írótól származik mindegyik. Ha valaki nem olyan szőrszálhasogató, akkor ez egyáltalán nem húz le a regény élvezhetőségéből.

A történet remekül írja le mindazt, amit egy fesztiválozó átél ilyenkor. A készülődéstől kezdve, a rendezvényen lévő eseményeken, a közös kalandokon át, a búcsúzásig, minden nagyon élethű lett. Rengeteg vicces szituációba kerültek a srácok, voltak jó játékok, ahogy az egy fesztiválon megszokott; szemétszedés ajándékokért cserébe; illetve az elmaradhatatlan, a többi látogatóval közös koncert élmények is. És ne feledkezzünk meg az alkalmi szerelembe esésről, ami egy ilyen rendezvényen elég könnyen bekövetkezhet, ha egy hetet ott tölt az ember. De Zsófinak ez sem olyan hirtelen jött, mint ahogy egy fesztiválon arra számítani lehet…

Vicces, fordulatos, szórakoztató regény a Bábel, amit szívesen veszel nyáron a kezedbe! Egy olyan fesztivál részese lehet az olvasó, ami házhoz jön! A karakterek szerethetőek, könnyen megkedvelhetőek szerintem, nem hordoznak ugyan mély titkokat, de ilyen típusú könyvhöz ez nem szükséges. Mint ahogy fent említettem, még aktív fesztiválozó időszakomat éltem bár egy hétre sajnos nem költöztem ki egyikre sem az első olvasás alkalmával, ezért nagyon hamar belopta magát a szívembe a regény. Teljes mértékben átadta Laura a fesztivál élményt, ezért tudom ajánlani olyan fiataloknak, akik már jártak valaha fesztiválon. És olyannak is, aki még nem járt, mert ez remek bevezető ebbe a világba. Ha szemfüles leszel, talán te is megtalálod a saját Szaszádat valamelyik koncerten!

F.

Leiner Laura: Bábel
Kiadó: Ciceró Kiadó
Kiadás éve: 2013.
526 oldal

Zsófi tizenhét éves és RHCP rajongói blogot ír, ezért nem is kérdés, hogy az idei Bábelfesztre egész hetes bérletet vesz, hiszen az utolsó nap sztárfellépője a Red Hot Chili Peppers.

Zsófinak ez lesz élete első fesztiválja, amelyen barátaival, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával együtt vesznek részt. Ez pedig azt is jelenti, hogy többnapos, ismeretlen olaszok utáni hajtóvadászat, az orvosi sátorban töltött hosszú órák és a VIP-szekcióba való kétségbeesett bejutási kísérletek is várnak rájuk. A folyamatos bulizás, sátorozás, a koncertek és a legelképesztőbb közös élmények felejthetetlenné teszik ezt a hét napot, sőt, talán az egész nyarat.

„Nagyon örülök, hogy Laurának sikerült megjeleníteni és tökéletesen visszaadni a fesztiválok hangulatát, és kifejezetten tetszik a humora. Gratulálok!” (Gerendai Károly, a Sziget Fesztivál alapítója)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése