2022. április 28., csütörtök

Bocsánat, téves! Vagy mégsem? - könyvértékelés

Anno a blognak létrehoztam egy instagram oldalt (@alittlebookandmovie ez volt a reklám helye!), ahol több könyvekkel foglalkozó bloggert bekövettem. Közülük jó néhány foglalkozott Teagan Hunter egy könyvével. Rá is néztem, gondoltam talonba teszem, majd egy rendeléshez hozzá fogom csapni. És ez így is történt pár hónapja.

Már nem emlékszem, hogy kinek a bejegyzése sarkallt arra, hogy megrendeljem a Let’s get Textual avagy Légy merész című könyvet. De az nagyon megtetszett a posztban, hogy a szerkesztése miatt nagyon gyorsan lehet haladni a történettel. A fülszövegre azért rápillantottam, így tudtam, hogy nem fog nagy meglepetés érni, és nem ebben a 320 oldalban kell keresnem az univerzum kérdéseire a választ. A korábbi, érzelem dús olvasmányom után vágytam egy picit lazább, mondhatni limonádé vagy nem így szokták ezeket hívni? könyvre, és gondoltam, akkor itt a lehetőség.

Az egyik főszereplő karakterrel Delia-val indul a regény, aki szakít egyetemi szerelmével. Aztán egy eltévedt SMS dobja fel a lány életét. A rejtélyes idegen nem hagyta annyiban a kis szöveges üzenetet: beszélgetni kezdtek. A történet első része szinte csak a rövid üzeneteikből áll. Zach humora szerintem jól megmutatkozott a kis sorokban, sokat nevettem a két fiatal üzenetváltásán. Viszont ez picit fura volt nekem, hiszen nem nagyon jellemző már a mai világban az SMS. De ez adott egy hangulatot a könyvnek.

A könyv első fele nagyon gyorsan olvastatja magát pont a vicces üzenet miatt. Kíváncsian vártam, hogyan fog alakulni a két fiatal kapcsolata, mert láthattuk, hogy üzenetben jól működtek, de vajon élőben is? Nos, az első randi során érezhető volt a két szereplő kis esetlensége, pont ez tette számomra életszerűvé az egészet. Sőt, élőben nekem még jobban tetszett Zach könnyed stílusa, és humora, amire Delia is ugyanúgy vevő volt. Úgy éreztem, hogy túl sok információ nem derült ki a két főszereplőről, pont csak annyi, amire szükség volt. Viszont Zach karaktere egyre érdekesebbé vált számomra. Nem csak a szokásos „kocka” informatikus srácot kaptuk, aki pötyög a számítógép előtt 24 órát. Tetszett a mögé felépített sztori, miszerint középiskolában csinált egy alkalmazást, ami nem úgy sült el, ahogy gondolta, és ezt akarja jóvá tenni. Aranyos jelenetek voltak a srác családjával is.

A cselekmény nem tölt ki hosszú időt. A történetnek van egy érdekes tetőpontja, amire nem igazán számítottam, hogy az előzmények alapján felmerülhet ilyen fordulat. Viszont nekem túlságosan gyorsra és összecsapottra sikerült a megoldása, illetve lezárása. Voltak benne olyan részek, amik számomra kicsit eltúlzottak voltak, például amikor Zach pár találkozás után már mondja Delia-nak, hogy mélyen megérti őt. Pár üzenetváltás és személyes találkozót követően? Amikor alig beszéltek személyes dolgokról? Volt még néhány olyan dolog, ami nekem kis „bénácska” hatást keltett a sztoriban.

"- Tetoválásod van? Nagyon szexi - mondja. - Miért ezt varrattad magadra?
A mellemen lévő felirat így szól: Teljes szívemből.
- Mert mindent teljes szívemből akarok tenni az életben, nem csak ímmel-ámmal."

És elérkeztünk számomra a legnagyobb kérdőjeles dologhoz a könyvben: a kecske. A könyvhöz abszolút illik, hogy a két főszereplő nem egy kiskutyát vagy macskát szeretne közösen, hanem egy kiskecskét. Viszont szerintem a végére ez már átcsapott erőltetettbe, amikor olyanokat olvastam, hogy „megvillantja édes kecskés mosolyát” az állat.

Nem akarom lehúzni a könyvet, mert összességében tetszett, pont azért, mert nem vártam sokat tőle, csak egy kis kikapcsolódást. Itt-ott egy picit sántított nekem a sztori, valahol eltúlzottnak is éreztem, de élvezhető, laza, könnyed kis olvasmány ez, így ezeken felül tudtam kerekedni. Viccesek az SMS váltások, amiknek a stílusa az élő találkozások esetén még jobban átjöttek. A karakterek nem túl mélyek, de 300 oldalban nem is kell szerintem ebbe annyira belemenni. Szóval csak annyit tudok írni, hogyha egy könnyed sztorira vágysz egy nehéz nap után, vagy egy mélyebb olvasmány után, akkor bátran fordulj Teagan Hunter könyve felé. Aminek egyébként van folytatása, Delia lakótársával Zoe-val a főszerepben. Lehet ennek is adok majd egy esélyt később, mert nagyon csíptem a lány karakterét!

F.

Teagan Hunter: Let’s get textual – Légy merész!
Légy merész 1.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2020.
320 oldal

A szám téves, a pasi nem.

Egy téves számból többnyire nem is lesz több, pillanatok alatt elfelejted. Nem kezdesz az illetővel se csetelni, se flörtölni. Nem ő az első gondolatod ébredéskor, vagy az utolsó elalvás előtt… És tutira nem beszéled rá, hogy vegyen egy kiskecskét. Mert az fura lenne.

Zach Hastings és én fülig merülünk a téves hívását követő mizériába, és nem követjük a szabályokat. Én nem keresek szerelmet, Zach pedig egyértelműen mellétárcsázott, de…

…talán mégsem célzott félre, és beletalált a szívembe.

Kapcsolj ki ezzel a ragyogó történettel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése