2021. augusztus 23., hétfő

A szerelem lerombol? - könyvértékelés

Tavaly bukkantam rá erre a könyvre. Gondoltam, rubin pöttyös lévén érdekelni fog, és a fülszövege is tetszett. Ahogy a korábbi olvasmányomnál, úgy itt is az író neve számomra ismeretlen volt, és P. Dangelico műveivel sem találkoztam még keresgéltem, egyetlen magyar fordításban megjelent könyve van, így nem csoda, így adtam egy esélyt számára is. A Wrecking Ball – Romboló jó ideje váratott magára a polcomon, ám most elérkezett az idő számára!

A borítón már a kiadótól megszokott, new adult könyvhöz társuló meztelenkedő férfiú nézett vissza rám, így nagyjából sejtettem, hogy mire számíthatok. Mivel ennyi idő telt el a vásárlás és a tényleges olvasás között, így okozott meglepetést számomra a könyv. Nem igazán emlékeztem már a tartalmára, egy-két fejezet után olvastam el újra a fülszövegét. És eléggé meglepődtem, mert valahogy más köntösben számítottam erre a történetre.

Az indító jelenetben az egyik főszereplő Camille épp azt hallgatja végig, hogy elhunyt férje mibe keveredett és ő rá ez milyen hatással lesz. Segítek, lényegében a korábbi élete megsemmisült, és kénytelen visszaköltözni szüleihez. Álláslehetőségek után kutatva belebotlik egy számára testhezálló munkába: gyerekneveléssel és tanítással kell foglalkozni. Az interjú nem épp úgy sül el, ahogy várta, hiszen maga a sztár, foci játékos a megbízója, aki nem más, mint Calvin Shaw. Egy mogorva megjegyzés miatt a lány ki is hátrál a megbízásból. Aztán a srác elég sajátos módon győzi meg arra, hogy mégis elvállalja a munkát: nyakára jár a lány beugrós munkahelyére, és mindent bevet, hogy elfogadja Cam az unokaöccse felügyeletét.

A munka beköltözéssel jár, és nem épp egyszerű, hiszen Calvin nem épp egy kedves, jó kedélyű fiatalember. Sokáig kerülgetik egymást, mint macska a forró kását. Nagyon lassan indul be a két szereplő kapcsolata. Más könyvek esetében ezt negatívumként kezeltem, hiszen több esetben volt már zavaró, hogy ennyire lassan indult el a történet, valamint a két szereplő kapcsolata. Itt viszont egyáltalán nem bosszantott. Sőt, remekül érezhető volt a kémia a két szereplő közt, és ezt csak szerintem erősítette ez a lassú történetvezetés. A srác szép lassan enged fel a lánynak, egyre több közvetlen pillanatuk lesz. Amint közelebb kerül Cam hozzá, úgy Calvin megoszt vele egy sötét pontot a múltjából, ami egyből lehúzta a hangulatot… Amikor ilyenről esett szó, majd’ megszakadt a szívem a srácért! Nem csoda, hogy Camille nem tudja hova tenni az érzéseit, hiszen Cal pontosan tudja, mit akar kapcsolatot azt nem, amit ki is hangsúlyoz, majd úgy veti rá magát a lányra, mintha muszáj lenne. Eskü, én is vártam, hogy mikor cserkészi be a csajt ez a görög félisten, nem csak Cam várta oly' türelmetlenül!

A megbízás lejártával és az érzelmek fokozódásával Camilla véget vet a köztük lévő bonyolult kapcsolatnak, és visszaköltözik szüleihez. De jön egy fordulat, amire nem számítottam, hiszen világosan ki lett emelve a könyvben többször is az ellenkezője, így tényleg meglepetésként ért, ahogy a szereplőket is. Sajnáltam, hogy így elszakította magát Cam Calvin-től, aki annyira szerette volna, ha vele marad. A Napnál is világosabb volt számomra, hogy ő mennyire jó hatással van Calvin-re, ezért sem értettem annyira a döntését. A könyv vége nagyon aranyosra sikerült, megmosolyogtatott, ahogy a két fiatal visszatalált egymáshoz!

A szereplők nekem nagyon tetszettek. Amber karaktere volt az egyik kedvenc mellékszereplőm. Sokat segített Cam-nek, és tetszett, hogy rajta keresztül szőtte az író a történetbe a színészet szálat. Ugyan sok szerepet nem kapott, de nekem bejött a dolog. A végén pedig imádtam, ahogy visszaterelte Calvint Camilla-hoz! Mellette még „Babaarc” Justin volt a kedvencem. Akivel viszont úgy nem tudtam mit kezdeni, ő Calvin menedzsere, Ethan volt. Az ő karaktere nekem olyan vegyes volt, mert nem tudom azt kimondani, hogy mennyire bírtam, de azt se, hogy nem szerettem. A végén mondjuk kifejezetten nem volt szimpatikus nekem, amikor elhívta Camille-t a jótékonysági bálba…

Tartogatott meglepetéseket számomra a regény, hiszen nem pont úgy képzeltem el a leírás alapján, ahogy kivitelezve volt. Nekem teljesen más köntösben élt a fejemben ez a sztori, de szerintem ettől is szép az olvasás! Hiába volt lassú lefolyású Camilla és Calvin egymásra találása, ettől függetlenül tetszett az ő kis történetük. A sebzett múltú, kemény srác életébe besétált egy olyan lány, aki miatt hajlandó volt változni, és elengedni szigorúan követett elképzeléseit.

Utánanéztem, hogy van-e folytatása a regénynek. Elvileg ez egy három részes sorozat. Viszont nem Camilla és Calvin története ez folytatólagosan – egyébként nem is érzem úgy, hogy szükség lenne itt folytatásra az ő esetükben -, hanem Amber az angol könyv összefoglalójába olvastam bele, és eh, ne már és Calvin tesója, Amanda kap főszerepet a további könyvek egyikében. Nem keltett bennem ez akkora érdeklődést, így nem hiszem, hogyha ezek kijönnek fordításban, megvenném őket. Viszont a Rombolót tudom ajánlani bárkire, aki egy lassú, de romantikus könyvre vágyik!

F.

P. Dangelico: Wrecking Ball – Romboló
Wrecking Ball
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2020.
376 oldal

Hogyan állj ki magadért?

Camilla DeSantis élete romokban hever. Hogy is lehetne másként nevezni azt az állapotot, amikor egyszerre veszted el a férjed, az állásod és minden vagyonodat? Nehéz időkben nagy a döntéskényszer, így mikor a megváltás egy kiállhatatlan alak képében jön – aki nem mellesleg az egekig magasztalt New York Titans kezdő hátvédje –, nincs más választása, mint elfogadni az ajánlatot, hogy bentlakásos nevelőnőként és tanárként egyengesse Calvin 8 éves unokaöccsének útját. Már csak annyit kell kitalálnia, hogyan fogja vissza magát minden egyes alkalommal, mikor lilára akarná pofozni a férfit, ami gyakran megesik.

Calvin Shaw-t egy fikarcnyit sem érdeklik a nők. Pillanat, pillanat, hadd fogalmazzam meg másképp: imádja a nőket, viszont jelenleg minden vágya az, hogy hagyják békén. Főleg miután kiderült, hogy a felesége – mára már ex-felesége – attól a pasastól terhes, akivel anno őt csalta meg. A probléma már csak annyi, hogy épp most fogadott a házába egy nőt. És fogalma sincs, melyik a nagyobb probléma: hogy megígérte, viselkedni fog, vagy az, hogy vonzódik hozzá.

Könnyed és romantikus. Sorsfordító és szexi. Adott két megtört ember, két sors és egy lehetőség.

Az utóbbi évek legtartalmasabb romantikus története.

Éld át!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése