2021. január 13., szerda

Egy meglepő kézirat - könyvértékelés

Kicsit későn érkező vagyok, mert ez az olvasmányom még az előző évről maradt. 2020-as évet nálam egyértelműen Colleen Hoover uralta, hiszen összesen hét darab könyvet olvastam el tőle. Nyáron jelent meg fordításban számunkra az új regénye, ami a Verity címet viseli. Felkeltette érdeklődésemet a tartalma, így nem volt kérdés, hogy előrendelem a Könyvmolyképző oldaláról a könyvet. Amikor megérkezett gondolkoztam rajta, hogy melyik könyvet olvassam, végül egy másikat választottam, aztán minden más könyvbe előbb belefogtam, mint ebbe. De nem baj, hiszen így megmaradt a tavalyi év végére nekem.

Pár értékelés foszlányba belefutottam, de nem akartam nagyon olvasgatni, hiszen nem akartam lelőni a poént saját magam számára. Egyöntetűen olvastam másoktól, hogy merőben más, amit megszokhattunk az írótól. Colleen most a romantikus és szívfacsaró történetek után nyitott egy új műfaj felé, ami a thriller. Eddig összesen két ilyen típusú könyvet olvastam, egyik sem nyert meg igazán. Egy icipicit fenntartásokkal álltam a könyvhöz, ám nem az író miatt, hanem csakis a korábbi tapasztalataim miatt. Hiszen tudtam, hogy egy CoHo könyvvel nem tudok mellé nyúlni.

A történet indulása is már elég „sötétre” sikerült. A főszereplő, Lowen szemtanúja lesz egy balesetnek. A szerencsétlen indulás után kap egy jó hírt, ami alapján elnyert egy munkát: a híres írónő, Verity Crawford sorozatán dolgozhat, mint társíró. Az írónő férje ajánlja fel, hogy költözzön be addig a házukba, amíg át tudja tanulmányozni a rengeteg kéziratot az írás határidejének betartásához. Ám a sorozat kéziratai helyett egy teljesen más dologra bukkan Lowen.

Egy olyan önéletrajzra talál Lowen, amiben Verity részletezi a kapcsolatát férjével, valamint leírja, hogyan viszonyult gyermekeik érkezéséhez. Csak úgy, mint Lowen-t, engem is rabul ejtett a kézirat. Ahogy a szereplő nem bírta megállni az olvasást, és a kíváncsisága vezérelte, úgy én sem bírtam letenni a könyvet. Brutális őszinteséggel mesélte el az írásaiban Verity, hogy mit érzett és milyen szörnyű tetteket eszelt ki, valamint vitt véghez. Nagyon sokszor fogtam a fejem, vagy jajdultam fel hangosan az olvasottak után, annyira megrázó volt. Mindemellett nem tudtam a történet alakulását sem csak úgy ott hagyni a könyv letételével, hiszen annyira izgalmasra sikerült az egész. Amikor csak pár részletet olvashattam a kéziratból, és mellette Lowen faggatta Jeremy-t a gyerekekről, már körvonalazódott bennem, hogy mi lesz vajon a könyvnek a csattanója. Nem annyira lőttem mellé. De nem ültem a babérjaimon, hiszen mégis csak egy Hoover könyvet olvastam, aminek sajátossága, hogy belekerül egy hatalmas csavar a történetbe. És lám, az írónő nem volt rest, meg is tette a könyv legvégével. Egy olyan fordulat került bele, amire egyáltalán nem számítottam, és csak kapkodtam a fejemet. Aztán a legutolsó fejezet tette fel a pontot az i-re. De nem is akárhogyan.

Ha a történetet egy szóval kellene összefoglalnom, csak ennyit írnék le:

Z S E N I Á L I S

Collen-nek egyszerűen ez a műfaj is jól áll. Tekintve, hogy nekem a thriller eddig nem talált be, ez a könyv egy kellemes és egyúttal borzongató meglepetés volt. Hiába volt néhol brutális, hiába volt iszonyúan nyers, egyszerűen így is tudtam értékelni, mint történet, mint könyv. Az írónő hozta a tőle megszokott jegyeket, hogy megfelelően kifacsarja a lelkemet. Emellett Verity kéziratai eszméletlenül voltak megírva. A csattanóval és a befejezéssel kismillió kérdést nyitva hagyott az író. Nem szeretnék spoilerezni, így nem megyek bele nagyon a kérdésekbe. De Molyon olvastam egy bejegyzést, ahol hasonló dolgok fogalmazódtak meg másban is, mint bennem. Valahol azt is olvastam, hogy folytatása is lenne a könyvnek. Nem érzem azt, hogy égetően fontos lenne folytatni, hiszen szerintem ennek a regény pont így nyert értelmet: a lezárással rengeteg kérdés marad meg, amit nem feltétlen kell megválaszolni, és az olvasóra van bízva a továbbgondolás.

A történet egyszerűen visz magával, szerintem a szereplők is rendben vannak. Annyira magával sodort az egész, hogy december 29-én este 50 oldalt olvastam el. A maradék 260 oldalt pedig másnap szinte egy ülő helyemben. Nálam ez nagyon ritka, főleg ha még dolgom is van, de egyszerűen képtelen voltam letenni. A könyv végeztével azt éreztem, hogy méltó megkoronázása lett ez a regény az évemnek, így örültem, hogy ennyit halogattam az olvasását. Így, ha valami igazán lebilincselőre vágysz, és mindemellett nem ijedsz meg az iszonyúan őszinte és „elborult” írásokból, bátran tudom ajánlani!

F.


Colleen Hoover: Verity

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2020.
312 oldal

Magával ragadó és megdöbbentő. Egyszerűen nem lehet letenni. - Claire Contreras New York Times bestseller szerző. 

Lowen Ashleigh, az anyagi csőd szélén álló, küszködő író élete állásajánlatát kapja, amikor Jeremy Crawford, a bestseller szerző Verity Crawford férje felkéri, hogy balesetben megsérült felesége helyett megírja az asszony sikersorozatának befejező részeit. 
Lowen megérkezik a Crawford házba, hogy átnézze Verity többévnyi jegyzeteit és vázlatait, remélve, hogy elegendő anyagot talál a munka elkezdéséhez. Csakhogy az irodában nemcsak kaotikus állapotok fogadják, hanem egy önéletrajz is, amit az asszony a legnagyobb titokban írt. A kézirat minden oldala vérfagyasztó vallomást rejt, köztük annak az éjszakának a történetét, ami örökre megváltoztatta a család életét. 
Lowen először úgy dönt, hogy nem mutatja meg Jeremynek a kéziratot, mert annak tartalma még több fájdalmat okozna a gyászoló apának. De ahogy a férfi iránti érzelmei egyre erősebbé válnak, rájön, hogy talán mégis fel kéne fedni Verity mocskos titkait. 

Egy egyedülálló romantikus thriller a New York Times bestseller szerző Colleen Hoover tollából.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése