2020. június 21., vasárnap

Szórakoztató repülés! - könyvértékelés


Tavaly nyáron szemeztem a Nagyképű öltönyös könyvvel. Vi Keeland írásait nagyon szeretem, mellé társult Penelope Ward, akivel remek párost alkotva megírtak egy nagyon jó könyvet. Egy kedves barátnőm meglepett a szerzők egy másik közös regényével, a Szívtipró pilótával. Hasonló lelkesedéssel fogtam bele, mert szinte előre borítékoltam, hogy jól fogok szórakozni, és szeretni is fogom.

A borítón szereplő sármos fiatalember megadta a könyv alaphangulatát. Számomra legalábbis. Mellékesen, a főhőst valahogy pont így képzeltem el magamnak. Az viszont plusz pont, hogy az illusztrált szereplőn volt ruha, mert manapság ez a könyvborítókon lemarad. Amit nem mindig bánok.

Ezt a regényt az elejétől a végéig nagyon szerettem. Pont annyit kaptam, amit vártam: kikapcsolódást, szórakozás, humoros, de komolysággal is átszőtt történetet. Nem túl hosszú a könyv, szerintem olvastatja magát, így hamar a végére lehet érni.


A történet kezdetén a főhős, Kendall egy repülőtéren hezitál. Itt már felkeltette kíváncsiságomat, hogy az írók mire is utalgatnak a lány esetében, milyen döntés előtt áll, és mi az, amiben ennyire bizonytalan. Véletlen találkozásnak köszönhetően összeakad Carter-rel, vagyis Trippel, A srác segít a lány úti céljának kiválasztásában. És innentől kezdetét veszi egy kaland, amit mondhatni a véletlenek vezérelnek. Mint kiderült később, a két fiatal számára egy hosszú és közös utazás vette akkor kezdetét, mi tele volt meglepetésekkel.

A kalandozások során Kendall felfedi az őt feszélyező titkot, ami miatt próbálta rendezni gondolatait az elutazása alatt. Ugyan döntését nem könnyíti meg a rejtett vonzalom, ami közte és a pilóta között alakult ki, de körvonalazódott benne, hogy mi az, amit szeretne. Az utazásuk végén Carter haza hívja magához a lányt. Hát ez a rész varázsolt el a legjobban az egész történetben. Egy szívtipró, laza, sármos pilóta nyugdíjasok között él, akikkel törődik és foglalkozik? Imádtam!! Annyira szívmelengető részek voltak azok, nem csak Kendall számára, hanem nekem is.

Amikor már kezdett összeállni a kép Kendall fejében, hogyan tovább a jövőjét illetően, nyilván jött a derült égből villámcsapás. Számomra itt nem volt egyértelmű, hogy miért nem hallgatta végig, hogy Carter mit gondol, csak egyszerűen faképnél hagyta, és teljesen elvágta magát a sráctól. Itt eléggé lelombozódtam, hogy miért kellett így lehúzni ezt a jó kis könyvet. Mindkét főszereplő évődött a távoltöltött időben, szabályosan drukkoltam nekik, hogy kiegyenesedjen a sok kusza szál közöttük. Nem ért végül nagy meglepetés a végére, de így is nagyon imádtam az egészet. Vagyis, de, az utolsó fejezet igazán meglepett. Az fordulat kellett ahhoz, hogy igazán jó lezárása legyen a regénynek. Nem, nem szeretnék spoilerezni.

A szereplőket szerintem jól megírta a két írónő. Kendall annak ellenére, hogy többször elmondja, hogy gazdag családból származik, mégis megmarad önmagának, és a sok pénz a döntését sem befolyásolta a végére. Carter pedig egyenesen imádnivaló. Hódításai ellenére felfedte a lánynak mi rejtőzik a nőfaló felszín alatt. És őszintén. Van olyan lány, aki ne szeretne bele ilyen emberbe?! Kellemes csalódás volt számomra a srác karaktere. Már az szimpatikus volt számomra, hogy pilóta foglalkozást választottak az írók neki. Nem rémlik számomra, hogy olvasta volna ilyet eddig.

Negatívumot annyit tudnék megemlíteni, hogy néhol voltak tördelési hibák. Például egy párbeszéd során nem mindig különült el, mi az, amit a szereplő mond, illetve mi jön utána leírásként. A végén az epilógus sem volt jól tördelve, a fejezet után lett beírva, nem különítették el.

A Szívtipró pilóta és Kendall története nagyon szórakoztató könyv. Ajánlom bárkinek, aki szeretne egy nem túl hosszú, ám tartalmas regénnyel kikapcsolódni. Remélem, lesz még közös alkotása a két írónőnek!

F.

Vi Kelland & Penelope Ward: Szívtipró pilóta
Playboy Pilot
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2019.
318 oldal

Pénz vagy szerelem? Melyiket válasszuk?

Az olvasó fejben talán azonnal megválaszolja a kérdést, gondolván: ez pofonegyszerű.
Számomra viszont nem az. Említettem, hogy egy csomó pénzről van szó? Rengeteg pénzről!
El kell utaznom valahová, hogy ezt átgondoljam. Hirtelen ötlettől vezérelve útnak indultam, de amikor a repülőtér várótermében összefutottam a szexi Carterrel, a dolgok más irányt vettek. Túlfűtött beszélgetésbe elegyedtünk, aztán ő elhúzott. Azt hittem, többé nem találkozunk. A sors azonban másként rendelte.
Meglepetés! Carter veszélyes pasi, és folyton ide-oda repül. Mágnesként vonzottuk egymást, de tudtam, hogy a dolog csak átmeneti lehet. Főleg, amikor meghallottam az előéletéről szóló pletykákat. De rákattantam a pasira, és semmi más nem számított. Tartottam tőle, hogy ebből óriási pofára esés lesz, mert valahogy a lelkem mélyén mégis arra vágytam, hogy én legyek az, aki megzabolázza ezt a szívtipró pilótát.
A legkevesebb, amit elmondhatok, hogy valóban a hetedik mennyországba repített.
De egyszer minden jó dolog véget ér, nem igaz? Csakhogy a mi kalandunk olyan véget ért, amire egyáltalán nem számítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése