2017. március 12., vasárnap

Határozottan fejlődőképes! - avagy megnéztük a Sötét ötven árnyalátát

A posztot a blog második évfordulójára készültem írni, de ezzel egy jó hónapot megcsúsztam. Azért hepi börzdéj A little book and movie blog! És nagyon köszönöm egy újabb eltelt év után is az olvasást, annak ellenére hogy nem igazán vagyok már aktív itt.

Ez a nemes kis alkalom, valamint egy újabb mozi premier vezényelt ide újra. Hiszen két éve a nagy port kavaró Szürke ötven árnyalata mozifilm miatt indult útjára a blogom, így evidens, hogy a második részéről is fogok itt írni. Ugyanis megnéztük ezt is. Most egyetlen kritikát olvastam a filmről, és az alapján indultam neki az egésznek. Még a végén azt kell, hogy mondjam, kellemeset csalódtam! De komolyan. Egyébként voltak kételyeim az előző része után, és nem, most kivételesen nem néztem meg újra az első részét, és még a könyvet sem olvastam újra, ahogy az első premierkor tettem.

Szerintem alapjában véve jót tett az egész helyzetnek, hogy lecserélték az első filmet jegyzett forgatókönyvírót és rendezőt. Vagy csak azért látom jobbnak az elsőhöz (és itt kihangsúlyoznám, hogy az első részhez viszonyítok, nem pedig más mozifilmhez!!) képest, mert ott már a könyvet is jobban szerettem? Nem tudom, de lényeg az, hogy sikerült valami jobbat kihozni az egészből.



A film plakátjait szerintem eltalálták, és tetszik, hogy csináltak külön-külön a két főszereplőre variációt. A film zenéi is jó választások lettek, a főcímdal mellett vannak még jó számok, mint például Nick Jonas és Nicki Minaj közöse, vagy ez a szám, ami amikor felcsendült a filmben már megtetszett.
A színészek maradtak a régiek, Rita Orát például meg sem ismertem így új hajjal. Jamie Dornan annak ellenére, hogy mennyire tiltakozott a folytatásban lévő szerepe ellen, továbbra is jól formálta Grey szerepét. Bár én még mindig nem vagyok teljesen vele kibékülve a karakter bőrében, de ez mellékes. Dakota szerepével meg voltam elégedve, visszaadta azt a nőt, aki Anastasia volt a könyvben, a bimbódzó magabiztosságával együtt.

Ha esetleg nem láttad volna a mozit, de meg szeretnéd nézni, még most navigálj el innen. Én szóltam!

A film címnél álljunk le egy picit amúgy. Fifty Shades Darker. És mindezt kiírják egy fehér rózsára. Ha nagyon boncolgatni akarnám, keresnék benne mögöttes tartalmat, de inkább hagyom. A film elején megjelenik Christian múltjának egy kockája, ahogy az a könyvben is szerepelt. Ezért jár a piros pont. Ana egy kicsit szenved az elején, tépelődik, aztán puff megérkezik Grey és indul minden. Tetszett, hogy néhol beleszőttek poénokat, ami Grey "merevségéből" indult ki. Az elején felettébb boldog voltam, hogy keveset hallom a kiborító KRISZCSÖN szót (bár anyukám mantrázta mellettem, hiába kértem, hogy legalább addig ne, amíg nem muszáj) aztán egy idő után már nem is koncentráltam rá. Még mindig nem értem, hogy miért kellett ezt így meghagyni, miért nem lehetett volna kezdeni vele valamit. Bár ha lefordítják azt is Krisztiánra és Anasztáziára... Hagyjuk.
Grey visszatér, Ana lefekteti a szabályokat, aztán elkezdik (vagy folytatják) a kis románcukat valamivel normálisabb keretek között, mint ahogy eddig történt. Mondjuk azért Ana a könyvben többet ellenkezik az irányítás mániás férfivel, ez a filmben nem igazán köszön vissza. Oké, nagyobb jeleneteknél igen (bankszámlára utalás, vagy amikor elkéri az aktát magáról), de máshol is ellenkezett Anastasia, nem csak egy-két helyen. Christian elviszi a tollasbálba Anat, ami tényleg nagyszabású, és a filmvásznon is remekül mutat. Na de itt felmerül egy fontos kérdés. Hol van Dr. Flynn??? Miért nincs? Hova rakták? Pedig az a rész, amikor vele beszélgetnek a könyvben pontot tett jó pár dolog végére. Nem értem, hogy miért hagyták ki a filmből... Ana személyesen is összefut Elenával, feszültség a köbön, meg minden. Hazafelé meglátják, hogy Ana kocsiját kicsit kipingálták, úgyhogy egyet hajókáznak (vitorlás repülő után egy kis hajókázás is belefér) a biztonság kedvéért. Kriszcsön egy picit sztorizgat a múltjáról, hogy valamit azért meg is értsünk. Aztán Anával romantikusan együtt kormányozzák a kis hajót. Itt felcsendült a betétdal, amit a mellettem ülő párocska végigénekelt duettben...
Komoly fenyegetést jelentő bánatos kiskutya szemű "Líla"
A nyugit követően fenyegetést jelent Hyde, majd megérkezik Leila is (Líla?????????????!!!) de aggodalomra semmi ok, Mr. Ötven kiiktatja őket fél pillanat alatt. Miután Leila megjelenik, és Ana végignézi ahogy Christian hatástalanítja, kiborul a bili és egy kicsit bolyong. Amikor visszatér hőséhez, aki daliásan megkérdezi tőle, "Hol a faszban voltál?" leosztja, hogy amúgy ez nem így működik, hogy ő parancsolgat. Girl power! Ezt követően vívódnak kicsit egymás démonaival, aztán egyezség lesz. A végéről nem hiányozhat a helikopteres rész sem. Kriszcsönünk besétál egy kényszerleszállás után, mindenki aggódik érte, testvére telefonban mondja, hogy amúgy jó szarul néz ki. Van rajta egy folt, de amúgy szarul néz ki. Végül is. Na mindegy. Christian szülinapján Elena megkapja a kegyelem döfést, Hyde pedig bekerül a végére egy kis fenyegető vágóképként. The end.

Összességében mondhatom azt a filmről, hogy fejlődtek. Tényleg. Ez már lényegesen jobb volt az első része után. De azért voltak hiányosságai. Például Flynn. Nem is értem ő hogy maradhatott ki ebből a részből. Leila az árny szerepén és bánatos kiskutya nézésén és egy lövésen kívül más fenyegetést nem jelentett, pedig azért egy érzelmileg labilis ember lehetne ijesztőbb. A helikopteres jelenetből is ki lehetett volna még valamit hozni látvány ügyileg szerintem, mert azon kívül, hogy rázkódik a helikopter, meg füstöl nem volt semmi. Na mindegy, nem én írtam a forgatókönyvet, ezért sincsenek ezek így.



Egy mozijegy árat megért a film egyébként, de ha otthon nézitek lehet jobban jártok. Én mindenesetre várom a következő részét, mert az már a kedvencem volt, és remélem abban nem lesznek ilyen hiányosságok. Szóval 2018 gyere!

F.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése