2015. május 1., péntek

Túl habosan - könyvértékelés

Tavaly nyár végén megindultam, hogy veszek egy új könyvet. Hosszasan böngésztem a könyváruházak weboldalán, emlékszem a laptopom képernyőjét körberagasztottam post-itekkel, hogy átlássam a lehetőségeket. Fülszöveg alapján szűkítettem a listát három könyvre, mondván legyen valami más opció, ha esetleg nincs a boltban a választott könyv.

Vásárláskor meg is találtam azt a könyvet, amit eredetileg akartam, így egyből meg is vettem. A Hab a tortán Fejős Éva könyvtárának egy kötete, ami felkeltette az érdeklődésem fülszöveg alapján. De a könyv olvasása során csalódtam.

Az első olyan posztom, ami egy félbehagyott könyvről szól, szóval nem garantálom a szokásos hosszúságot...

A könyv három szálat mutat be. Mindhármon egy adott szerelmet kísérhetünk végig, annyi eltéréssel, hogy a három nő három különböző korosztályt képvisel. Ez elég érdekesnek ígérkezett számomra, aztán valahogy ellaposodott a dolog.
Chloe a legfiatalabb, egyetemista lány, aki "mentorában" látja meg a szerelmet. Én reménykedtem abban, hogy a történet végére inkább átpártol legjobb barátjához, aki tanította randizni. Ha esetleg így végződne a sztori, akkor bocs, hogy lelövöm a poént. Én nem tudom, mert eddig már nem jutottam el... Egyébként az a pszichológus nekem túl merev karakternek tűnt, valahogy nem passzol egy fiatal egyetemista lányhoz.
Édesanyja, Kristine egy boltot vezet, és férjével a sok utazás miatt eléggé elhidegültek egymástól. Szegény nő még az évfordulójukat is egyedül töltötte a kedvenc éttermében. Én tuti nem "ünnepeltem" volna akkor, inkább otthon teleettem volna magam csokival. De hát ez én vagyok. Szóval, a férfi sajnos nagyon elfoglalt a munkája miatt, nem jut ideje feleségére. Ejnye no, szégyellje magát. Kristine nyer egy római utat, ahova mindig is el akart jutni. Anyukája unszolására nem vár férjére - aki persze, hogy nem ér rá - és elmegy egyik alkalmazottjával. Úgy rémlik, hogy csinálnak egy képet a pasassal, amit meglát a férje és egyből utána megy Rómába. Érdekes, így egyből el tud menni Rómába... Azt hiszem itt következett valami nagy kitálalás, megbeszélték a dolgokat és jött egy újra befülledt éjszaka. Wow.
A harmadik szál a család női generációjának legidősebb képviselőjéről szól, June-ról. Tetszik a név, és talán ez az egy karakter volt jó pofa. Ő békésen el kertészkedett udvarában, amíg meg nem jelent a házsártos szomszéd úr. Az elején elég nagy viszály volt közöttük, June mindenképp ártani akart az öregnek. Aztán miután megtudta, hogy a mahjong klub egyik tagja kiszemelte magának, megindul a harc. Jön a kémkedés, amibe Chloe-t is bevonja. Végül valahogy - már nem emlékszem, hogyan - tisztázódik a dolog és jó viszonyba kerülnek a szomszéddal. Egyébként ezen a szálon volt jelen a legjobban a humor, a June-ról szóló fejezetek voltak a kedvenceim.

A történet nekem túl lapos lett.. Szeptemberben vettem a könyvet, egyből neki is láttam az olvasásának. Akkor még gyakrabban olvasgattam, de kb. december óta nem vettem a kezembe. Maximum addig, amíg átraktam a polcon az új helyére. 7 hónap alatt sem sikerült végeznem vele, pedig már több mint a felén túl vagyok. Talán egyszer sikerül a végére érnem. Vagy lehet ezzel a könyvvel is úgy vagyok, mint a Crossfire sorozat első részével?

Történet: 5/2 Csakis June karaktere, valamint az ő életével foglalkozó szál miatt kap két pontot.
Szereplők: 5/4 A szereplők felépítésével nincs gond, kivéve a pszichológus férfivel, de gondolom az írónő direkt ilyen karakternek formázta.
Ajánlom? Annak esetleg, aki szereti a nagyon romantikus, szerintem kiszámítható könyveket. De én előbb ülök le újra inkább A szürke ötven árnyalatához, mint ehhez. Bár aztán ki tudja, később, ha olyan hangulatban leszek, lehet kap még egy esélyt a könyv.

F.

Cynthia Ellingsen: Hab a tortán
Marriage Matters
Kiadó: Erawan Könyvkiadó
Megjelenés éve: 2014.
494 oldal

Három nő, három generáció, három döntéshelyzet. A problémák közös forrása pedig - természetesen a férfiak.
JUNE, a cserfes nagyi a helyi madzsongklubban köszörüli nyelvét a barátnői kör tagjain, és néhai férje halála óta hallani sem akar férfiemberről.
A rendezett életet élő KRISTINE sóvárogva gondol a férjével eltöltött fiatal évekre, akivel éppen egy életközepi válság kellős közepén vannak.
A tornacipős CHLOE nagy tudatossággal tervezi jövendő pszichológus karrierjét, amiben nincs helye esküvőnek - még csak az kéne...!
A három grácia együtt botladozik egy rokonuk szabadtéri esküvőjére a Michigan-tó homokdűnéi között, és a véletlen úgy hozza, hogy az elhajított menyasszonyi csokor egyszerre landol mindhármuk kezében. Azonban a férfiakkal baj van...
June szomszédjának szép lugasa beárnyékolja a nő életét, Kristine férjének lelkét komoly titok nyomja, Chloe jóképű pszichológiatanára pedig csődöt mond saját gyereke nevelését illetően.
Hogy mi sülhet ki mindebből? Ezt meséli el Cynthia Ellingsen humoros bestsellere, amelyben nincs hiány szakításból, esküvőből, szerelemből és váratlan fordulatokból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése