2024. június 15., szombat

Te meddig jutsz a hajszában? - könyvértékelés

Off: Az idei évem nagyon jól alakult olvasás terén, illetve sikerült a blogra is egy adott rendszerességet beállítanom. Viszont most érzek egy töréspontot, és olvasási válságot. Remélem, nem tart sokáig, mert rengeteg könyv vár még rám. Szóval emiatt volt egy kis kiesés most.

Mivel a májusi tervezett olvasmányaimat elfogyasztottam sikeresen, gondoltam kitöltöm az időt egy BookTok könyvvel, ami ismét sokszor jött szembe velem. Igen, már megint felkapott könyv jön. Nagyon megfogott a szép borítója, illetve az a pár részlet, amit megosztottak a regényből. Gyorsan utána is néztem Diana Hunt-nak, és kellemes meglepetésként ért, hogy magyar a szerző. Többen is dicsérték az Őrületben című duológiáját, így kíváncsian vártam, hogy mit hoz ez a másik könyve!

A Prédák háza csodás borítója levett a lábamról, és mivel szeretem az iskolás sztorikat, így örömmel kezdtem bele az olvasásába. Egy friss megjelenésről van szó, hiszen március környékén került a boltok polcaira. Rengeteget vadásztam rá, végül ismét másodkézből sikerült hozzájutnom egy példányhoz.

Elsőként szeretnék kitérni arra, hogy mennyire tetszett a könyv szerkesztése, stílusa. Rengeteg illusztráció volt a cselekményhez kapcsolódóan, akár két oldalon átívelve. A fekete hátterű oldalak pedig egy-egy szereplő részéről adtak plusz információkat a nyomozás során. Szerintem ez nagyot dobott az olvasási élményen, nekem igazán tetszett!

Mint ahogy említettem, újra iskolai közegbe térhettem vissza a történet által. Elizabeth felvételt nyert a Carnivora Akadémia előkészítőjére, ahol kemény küzdelem folyik a tényleges bekerülésért. Több érdeklődési területen vesznek részt órákon, hogy igazán kialakulhasson a céljuk, ami Liznél már az elején megvan: érdeklődik a nyomozás szakterülete után, így igyekszik teljesíteni az ehhez kapcsolódó tantárgyban. A szóbeszéd szerint egy beavatási játék vár az előkészítősökre, és aki kiállja a próbákat, bekerülhet az Akadémiára. A főszereplő lánynak feltett szándéka ez, aztán teljesen máshogy halad, mint ahogy számított rá. Ugyanis az épület falai olyan sötét titkokat rejtegetnek, amik tönkretehetnek mindent…

Már első, akadémián töltött éjszakáján sikerült a legjobb embert kifognia maga mellé: William Black hírhedt az iskolában, úgy kerülik a diákok, mint valami veszélyes vírust. Ami nem véletlen, hiszen egy gyilkosságot kötnek hozzá, aminek 4 évvel később sem tisztázódtak a körülményei. Liz akarva akaratlanul is mindig a srác mellett köt ki, nincs olyan esemény, ahol ne botlana William-be, hiába inti óva minden diák, csak azért is keresi a bajt magának. Vajon tényleg olyan veszélyt jelent rá nézve a srác, mint amit mindenki feltételez? Biztonságban lehet olyan valaki mellett, aki (elvileg) megölte a legjobb barátját? Végül azon kapta magát, hogy nyomozásba kezdett, hogy felgöngyölítse William ügyét, aminek köszönhetően lehetőleg előnyhöz juthat az iskolába való bejutásnál.

A regény első felét nem éreztem annyira dinamikusnak. Valahogy nem indult úgy be, mint vártam. Egyedül az tartotta fent az érdeklődésemet, hogy William karaktere nagyon titokzatos volt. Nem tudtam eldönteni, hogy kedveljem, vagy gyanúsan tekintsek rá… Pont úgy éreztem, ahogy Elizabeth-ben is folyamatosan ott voltak ezek a kételyek. Aztán a könyv közepe felé – amikor egy újabb haláleset rázta meg az iskolát – igazán felpörgött a nyomozás. Liz sorra talált olyan részleteket, amik közelebb vitték a megoldáshoz, közben egyre több furcsa dolog történt körülötte. Nemcsak múltbéli kirakós darabok kerültek elő, hanem a feltételezett beavatási feladat mellett diáktársaik is egyre érdekesebb helyzeteket teremtettek… A regényben megjelenő kérészéletű szerelmi szál nem épp oda futott ki, ahova vártam és titkon tudtam, hogy nem is jön be a számításom, de kicsit csalódott is lettem ettől.

Ahogy haladt előre a sztori, úgy vált egyre gyanúsabbá mindenki. Amikor Liz közelebb került a megoldáshoz, az író csavart egyet az egészen, úgyhogy végképp elvesztettem már a fonalat. És a végére bebizonyosodott, hogy én rossz nyomozó voltam. Már mindenki gyanús volt, a főszereplővel együtt én is elbizonytalanodtam, hogy kinek és mit lehet elhinni. Viszont teljesen más kontextusba helyezte az addig felépített elképzeléseket William egykori cellatársával történő beszélgetés. Onnantól Liz egy más oldalról közelített meg mindent, és el is jutott a megoldásig, a saját kárán… Ugyan kicsit klisésnek éreztem, hogy ki lett az elkövető, de tetszett, hogy nem volt annyira egyértelműen mutatva az egész, és tényleg, jóformán mindenki gyanússá vált az ügy kapcsán.

Szeretnék egy kicsit a szereplőkről is írni. William alapvetően egy jól kidolgozott karakter lett. A feltételezett rosszfiú, aki titokzatosságával tartja fent az érdeklődést. Érdekes volt szerintem a személyisége, de végig ott motoszkált a kérdés bennem, hogy mi lappanghat a srác álarca mögött. Viszont akármit mondtak a többiek, Elizabeth volt az egyetlen, aki hitt ártatlanságában és vele együtt valahogy én is, mint olvasó ezen a gondolatmeneten voltam. Valahogy a lányt éreztem központi karakternek inkább, mint William-et, de Elizabeth-nél annyira nem láttam úgy, hogy kidolgozott lett volna… Sőt, úgy éreztem, hogy hiába lett főszereplő, nem sok mindent tudhattam meg róla. Igazából annyit, hogy legfőbb vágya bekerülni a Carnivorára, illetve a családi háttere nem a legjobb, így nem akar visszamenni az otthonába. Sajnáltam, hogy nem lett jobban felépítve az ő sztorija. A mellékszereplők is érdekesek voltak, nem csak az iskolában elhíresült elit társaság tagjai – engem nagyon érdekel, mit tartogathatnak Lauráék -, hanem az ikrek, Theo és Aurora is.


Igazán tetszett ez a regény nekem, az apróbb hibái ellenére is. Kompenzált engem az, hogy ennyire szemet gyönyörködtető kötetet kaptam a kezembe, aminek a beltartalma is nagyon jól lett illusztrálva. Szerintem a Prédák háza egy izgalmas krimi lett, ami kellően izgalomban tartja az olvasót, és a főszereplővel együtt próbál az igazság nyomára bukkanni!

F.


Diana Hunt: Prédák háza
Kiadó: Magánkiadás
Kiadás éve: 2024.
356 oldal

Te ​képes lennél megölni a legjobb barátodat?

Képzeld el, hogy az új diáktársad egy gyilkos a világ egyik vezető felsőoktatási akadémiáján, ahova csak a legkiváltságosabbak kerülhetnek be. A Carnivora Akadémia előkészítője látszólag egy elit iskola, de hamar kiderül, a falai között évek óta szunnyadó, szörnyű titkok rejtőznek.

Egy nap érkezik egy rejtélyes üzenet, melyben sötét játékra invitálnak. Felelsz vagy mersz?

Habár mindenki megveti és kerüli a kitaszított diákot, a sors fintora, hogy neked szükséged lesz a segítségére. A játék és a nyomozás alatt közel kerülsz a gyilkoshoz, és ráébredsz, hogy talán mégsem ő a tettes.

Vajon mi történhetett öt évvel ezelőtt az akadémia falai között? A múlt árnyai kísértenek, és hirtelen mindenki gyanússá válik. De vajon tényleg bízhatsz valakiben, aki a megtévesztés és az érzelmek manipulálásának mestere?

Egy múltban elkövetett gyilkosság.
Egy titkos társaság.
Rejtélyek.
És elfojtott vágyak, melyek akár a vesztedet is okozhatják.

A játék nem engedi, hogy kiszállj, és amikor kiderül az igazság, megsemmisítő pusztítást mér majd rád.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése