2021. július 31., szombat

A Lázadó révbe ért - könyvértékelés

Tavaly ősszel, esetleg év végén a Könymolyképző oldalán szörfölve felkeltette érdeklődésemet egy könyv, amelyet Vi Keeland és Penelope Ward közöse jegyez. Olvastam már a szerző párostól, így egyértelmű volt, hogy megveszem. A Lázadó örökös nem okozott akkora meglepetéseket, de nagyon szórakoztató volt, így amint lehetett, előrendeltem a folytatását is. Július elején érkezett meg hozzám, hiszen náluk van egy ilyen akció, hogy kiadói oldalról előrendelve a megjelenés előtt juthatnak a vásárlók a könyvekhez ezért is jár a piros pont nekik és csak ajánlani tudom őket. A folytatás a Lázadó szív – Rebel Heart címet kapta, ami a történetet ismerve igazán találó lett!

Az első kötet utolsó sorai után izgatottan vártam már Gia és Rush történetének folytatását. Míg az előző olvasmányomat hosszan húztam, ezt 3 nap alatt sikerült elolvasnom, mert izgalmas volt és nagyon fenntartotta érdeklődésemet valamint most már egy jobb szériámban vagyok olvasást tekintve. Hogy milyen meglepetéseket okozott a könyv? Íme!

A történet pontosan ugyanonnan folytatódik, ahol véget ért a Lázadó Örökös. Igaz, értelmetlen lett volna oda bármilyen időbeli ugrás, hiszen egy tetőpontot lett abbahagyva az egész cselekmény. Gia a partin világosodik meg, hogy ki is volt valójában az őt egy éjszakára elcsábító idegen. Ez elég sok feszültséget okoz a könyv során, hiszen Eliott nem épp egy pozitív karakter megtestesítője lett. A lány feldobja a magas labdát Rush számára a kialakult helyzetben direkt nem akarok még mindig spoilerezni. Aztán mondhatni ő maga dönt a saját sorsukról. Egyfelől értettem, hogy nem várja el a helyzetben azt, hogy Rush alkalmazkodjon, és egyből azt mondja, hogy minden rendben. Másfelől nekem teljesen úgy jött le, hogy nem hagyott időt a srácnak. Ezt onnan is gondolom, hogy többször olvastam azt, hogy Rush nélkül kell megoldania dolgokat, hiszen nem lesz ott neki, illetve visszaköltözik szülővárosába maga mögött hagyva mindent. Ez nekem nagyon úgy tűnt, hogy ő maga eldöntötte, hiába voltak kapcsolatban…

Rush lelki vívódása abszolút érthető. Egy olyan váratlan helyzetbe kerül, ahol nem kis teherrel kell megbirkóznia. Mindezt tetőzi, hogy apjuk hirtelen rosszul lett, és kórházba került. Karakterfejlődés szempontjából nagyon jó volt ez Rush-nak, hiszen megmutatta, hogy félretéve érzéseit igazán felelősségteljesen hozott döntéseket, míg bátyja elbukott vagy megmutatta igazi arcát inkább a nehéz időszakban. A srác folyamatosan saját magával küzdve próbált megfelelő megoldást találni, végül Tölgy tanácsában lelte meg a vigaszt, és rakott helyre egyszerre mindent életében. Itt, amikor már azt gondoltam, hogy minden a helyére kerül, és happy end lesz, természetesen megjelent Elliot, hogy ismételten felkavarja az álló vizet. Rush végül olyan megoldást eszelt ki, ami engem nagyon meglepett. Vagyis hát várható volt, hogy ez valahol meg fog történni, no spoiler, továbbra is ami a könyv legvégére szintén hozott egy váratlan fordulatot!

A történetnek szerintem nagyon kerek lezárása lett. Habár még olvastam volna szívesen a két fiatalról, nem feltétlen kell ide már több könyv annak ellenére, hogy azt hittem, trilógia lesz a sztori. Egyetlen negatívumnak azt tudnám kiemelni, hogy Gia írói szála most kicsit háttérbe szorult. Nyilván, annyi más történés volt belesűrítve ebbe a 280 oldalba, hogy kárpótolva voltam. De az első könyv érdekessége számomra ez is volt, így picit innen hiányoltam. Természetesen, azért megjelent itt-ott, kiadás szempontjából, ilyesmi, de én szívesen olvastam volna még több ilyen részt. Valószínűleg azért is maradt ez így el, mert nem lehetett volna jobban kifejteni ezeket, meg eltörpült már a többi „extrém” történés mellett ez a plusz dolog.

Összességében nagyon tetszett a Lázadó sorozat. A cselekmény jó volt, a szereplők szintén. Nem kell hatalmas világ megváltásra gondolni a könyveket illetően, ezek inkább kis nyári limonádék. Imádtam Rush rosszfiú szerepét, ami szépen lassan váltott át romantikus hódítóvá Giának köszönhetően. Gia karaktere nem feltétlen adott nekem annyira wow érzést, néhol azt éreztem, hogy nem lett annyira kidolgozva. Mellékszereplők közül Tölgy ugyanúgy itt is nagy kedvencem volt, ahogy az első kötetben. Kellemes, üdítő nyári kikapcsolódás volt ez az olvasmány, ami egyben a lezárásra is volt a sorozatnak! Külön jó élmény volt, hogy szinte az elsők között olvashattam az előrendelésnek köszönhetően!

F.

Vi Keeland & Penelope Ward: Lázadó szív – The Rush 2.
Rebel Heart
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2021.
280 oldal

Rush és Gia története folytatódik a Rebel Heir – Lázadó örökös érdekfeszítő lezárása után.
Hogyan szúrj el egy szuper nyarat a Hampton-vidéken:

Feküdj le a főnököddel. Pipa.
Verd el az összes pénzed egy albérletre, amit nem engedhetnél meg magadnak. Pipa.

Hogyan hagyd ott nyár végén azt a férfit, akibe beleszerettél:
…Majd szólok, ha rájöttem.
Vagy legalábbis úgy tűnik.

Folytasd a történetet az akció, a dráma és a feszültség kellős közepén!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése