2018. március 17., szombat

Egy kis helyzet jelentés, és a márciusi Book-Tag

Sziasztok!


Gondoltam jelentkezek egy kis beszámolóval, tervek ismertetésével, na meg a havi BookTag-gel! :)

2018. elég sok változás hozott az életembe. Elkezdtem egy elég hosszú nyelvtanfolyamot, ami mellett azért keletkezett némi szabadidőm is, így újra visszatértem ide, na meg persze az olvasáshoz! Annak ellenére, hogy nem mindig alakult úgy ez az év eddig, ahogy kellett volna, igyekeztem szeretett könyveimhez nyúlni vagy inkább elmenekülni a való élet elől a lehető legtöbb alkalommal. Jelenleg 5 olvasatlan könyvem van, és ennél is több újraolvasást is tervezek, hiszen jó pár olyan történet lapul itthon, amit ugyan olvastam, de akkor a bloggal nem igazán foglalkoztam, így a poszt elmaradt róla.

És ezeken felül bővítettem a lehetőségeimet is! Beiratkoztam 11 év után újra a helyi könyvtárba, így még több olvasási élmény várhat rám, nem csak az, amit megveszek. Valamint tervezek egy nagyobb beruházást, ami több szempontból is változást jelentene: szeretnék egy E-book olvasót venni. Az angol tanfolyam miatt újra ingázó lettem, elég sok időmet elvesz az utazás, valamint a várakozás is. A táskám kapacitása véges, így egyre erősebben gondolkoztam egy ilyen kis kütyü vásárlásán. Ez szerintem az elkövetkezendő hónapokban meg is fog valósulni. De erről úgyis írok még, ha odajutok.

Most pedig lássuk a márciusi Book-Tagben milyen válaszokat adtam. Stílusosan angol kérdésekkel találtam rá erre a kérdés sorozatra, szóval enjoy it!

BookWorm Tag


Do you remember how you developed a love for reading? | Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Hát talán még anyukám után. Ő nagyon sokat olvasott régebben, és az egyik régi gyerekkori könyve rám maradt. Azt olvastam, közben elhatároztam, hogy veszek magamnak könyvet, amit én választottam ki. Nagyjából így indult el minden.

Where do you usually read? | Általában hol olvasol?
Itthon, buszon, vonaton, munkában, munkába menet, suliban is tanórán, kollégiumban, esetleg másnál futólag, könyves boltban. Szóval bárhol.

Do you prefer to read one book at a time or several at once? | Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?
Csakis egyet. Én hajlamos vagyok keverni dolgokat, így nem igazán akarom két különböző könyv történetét összemosni. Régebben próbálkoztam azzal, hogy egyszerre több könyvet olvastam, de inkább maradok az egy könyvnél. Általában gyorsan olvasok, úgyhogy ha úgy van, hetente kezdek új könyvbe.

What is your favourite genre? | Melyik a kedvenc műfajod?
Mindenre nyitott vagyok, így kimondott kedvencet nem tudnék mondani.

 Is there a genre you will not read? | Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Talán horror. Ezt a műfajt filmben sem szeretem.

Do you have a favourite book? | Van kedvenc könyved?
Elég sok, ami azt illeti. Lakatos Levente könyvei nagy kedvenceim, de mellette más könyveket is favorizálok.

What is the longest book you have ever read? | Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
Lakatos Levente: Aktus.

What was the last book you bought? | Milyen könyvet vettél utoljára?
E. L. James: Sötét.

Do you prefer library books or buying books? | A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?
Isten se tudja mióta csak saját, vásárolt könyveket olvasok. Nemrégiben iratkoztam be könyvtárba, úgyhogy megtörtem a jeget.

What are you currently reading? | Jelenleg mit olvasol?
Jelenleg semmit. Három napja pihen a szekrényemen a Da Vinci kód, ma talán neki is látok.

Where do you buy your books? | Hol veszed a könyveidet?
Általában a Libriben vásárolok, vagy online felületeken, a Libri internetes áruháza mellett vásárolok még Book24-en, Líra webáruházában, esetleg Bookline-on. Érdemes figyelni az oldalakat, hiszen mindig vannak szuper akcióik! Valamint mostanában használtan is szoktam könyvet venni mástól.

Do you ever pre-order books? | Előrendeltél már valaha könyvet?
Nem is egyet.

How many books do you buy a month? | Hány könyvet veszel havonta?
Általában egyet. Valamikor több, valamikor nem is veszek könyvet egy hónapban.

How do you feel about second hand charity shop books? | Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Szívesen körülnéznék egyszer egyben.

Do you keep your read and to-be-read books together? | Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Persze. Általában egy írótól a könyveket egymás mellett tartom, régen ABC sorrendben volt a polcom, ma már sajátos rendszer szerint vannak.

Do you plan to read all the books you own? | Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Természetesen. Csak időm sosincs rá.

What do you do with books you own that you know won't be re-read? | Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Valamit eladásra kínáltam, valami pedig csak ékesíti a polcomat.

Have you ever donated books? | Adományoztál már könyvet?
Igen! A régi mesekönyveimet elküldtem egy karácsonyi akció keretében gyerekeknek.

Have you ever been on a book buying ban? | Volt már könyvstopod?
Igen.

Do you think you own too many books? | Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Hülye kérdés, hiszen nálam könyvből sosem elég.

Nemsokára érkezik a tavasz, így remélem mindenki nagyobb kedvet kap az olvasáshoz, ahogy én is. Köszönöm, ha olvassátok a kis blogomat! Nemsokára jövök újabb bejegyzéssel!

F.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése