2024. június 30., vasárnap

(Rém)Álom nászút - könyvértékelés

Tavalyi nyaram nagy kedvence volt a Spanyol szerelmi átverés. Imádtam a könnyed, kedves kis romantikus történetet! Utána persze rengetegszer botlottam egy másik könyvbe. Elkerülni sem tudtam volna Christina (Hobbs és) Lauren (Billings) feltűnő, sárga borítós regényét. A fülszöveget látván gondoltam ez is hasonló történet lehet, és Elena Armas után nem zárkóztam el attól, hogy adok a páros munkásságának is egy esélyt.

Tavaly úgy alakult, hogy épp lecsaptam egy példányra másodkézből, majd rá két hétre szülinapomra is meglepett egy barátnőm vele. Ez csak egy plusz emlék a könyvhöz nekem. Miután beköszöntött a jó idő, és az ehavi terveim között szerepelt végre a Nem mézes hetek, gondoltam akkor ideje is nekilátnom. Bíztam abban, hogy hasonlóképp fogja megalapozni a nyári hónapjaimat, mint a tavalyi regény.

Két esküdt ellenség Hawaiin

Már a könyv tartalmának első mondata előre vetítette számomra, hogy itt bizony egy jó kis enemies to lovers sztori lesz kilátásban. Szeretem ezt a műfajt, főleg ha mindez egy könnyed, humoros köntösben van tálalva. Nos, ez is megvolt a képzeletbeli listámon, hiszen nem egyszer nevettem hangosan a két írónő stílusán. Rengeteg komikus helyzetbe került a főszereplő páros, na de ennyire ne szaladjunk előre.

Rögtön a történet elején belecseppenhet az olvasó egy igazi családi eseménybe: Olive ikertestvére, Ami mindig magyarul olvastam elsőre a nevét, és nem értettem mire utal épp menyegzőjének napja nyitja a cselekményt. Ami az ikrek sikeresebb „fele”, mindenben szerencséje van, mindent megnyer, így az esküvőjén is szinte minden ingyen van. Még a nászút is! Ezzel szemben Olive-ot folyton balszerencse éri. Elbocsátják a munkahelyéről, amit szeretett, illetve a szerelem terén sem áll rózsásan. Ráadásul nyakába sózza Ami leendő férje, Dane testvérét is. Akit persze ki nem állhat… Ethan-nel való ismeretségük korábbra nyúlik vissza, folyton szívja a vérét, kezdve a ruhájával, a beszédén át mindennel. A lehető legrosszabb forgatókönyv zajlik le az esküvőn: az egész násznép ételmérgezést kap, történetesen Olive és Ethan ússzák meg az egészet. Ami szintén újabb balszerencse a főszereplő lánynak: ikertestvére őt kéri meg, hogy menjen el a nászútra - mivel ikrek és tök egyformák -, Dane pedig Ethan-t kéri fel erre az utazásra. Olive már a repülőúton borítékolja, hogy katasztrófa vár rájuk Maui szigetén, mert hát Ethan személye maga rossz ómen neki. De mi van, ha tévesen látja mindezt?

Mert persze nem volt nagy meglepetés, hogy a szörnyűnek indult utazás során egyre közelebb került egymáshoz a két szereplő, nyilván az útjuk hullámvölgyekkel volt tarkítva. Több olyan esetbe botlottak bele közösen, vagy épp külön, ami hatással volt kapcsolatuk alakulására: például Olive egy kényeztető masszázs után új főnökével nézett szembe, így kénytelen volt folytatni a hazugságot, hogy házas; vagy Ethan exbarátnője jelent meg új párjával. Viszont ezeknek a nem várt eseményeknek köszönhetően ismerték meg jobban egymást a szereplők. És Olive rájött, hogy teljesen máshogy ítélte meg Ethan első benyomását saját magáról... Aranyos volt, hogy nem estek egymásnak a szereplők, hanem szépen lassan engedtek teret érzéseinek. Aztán utána nem volt megállj a vágyaiknak. Természetesen vártam valami csavarra, amit meg is kaptam, többszörösen is! Egy elszólás Ethan-től rendesen szöget ütött a lány fejébe, és ahogy Olive próbálta védeni testvérét, szembe került Ethan ellenérveivel, ami éket vert közéjük… De végül Ami zárta le a felmerülő problémát, amire viszont pont tőle nem számítottam.

A cselekmény végkimenetele nem volt szerintem akkora csattanó, gondolom, senkit nem lepek meg azzal, hogy a két főszereplő egymásba zúg. Viszont tetszett, hogy csavarva voltak a dolgok, nem csak egyszerűen utálták egymást, aztán átfordult a dolog, és szerelmesek lettek, majd happy end. Kezdetben valahogy Ethan karaktere számomra semleges volt, de ahogy bontakozott ki a személyisége, nagyon megkedveltem, sőt, a végére kedvencemmé vált. Olive eléggé idegesítő volt az elején, hogy csak negatív dolgokra tudott gondolni, úgy látta saját magát is, és ez beárnyékolta kissé az egészet. De egy hús-vér igazi nő, nem egy cicababa, hanem könnyen lehet vele azonosulni: nem csak a kerekded formáival, hanem a gondolkodásmódjával is. Mert oké, idegesítő a folytonos negatív gondolkodása, de kinek nincs olyan életszakasza, amikor úgy érzi, hogy na, most minden rossz megérte? Viszont Ethan segítette abban, hogy teljesen máshogy lásson dolgokat, és végül a balszerencsének hitt esemény döbbentette rá arra, hogy korábban nem találta önmagát, és kiléphetett az ördögi körből.

Egy könnyed, vidám, humoros történetet adott a kezembe a két írónő, úgy éreztem, én is Maui szigetén vagyok a félresikerült nászúton Olive-ék társaságában. Lendületes volt az egész, könnyen vitt magával a sztori. Elsőre azt hinné az olvasó, hogy ezzel a regénnyel nem kaphat tanulságot útravalóul, ám ez nincs így! Rávilágít arra, hogy az ember mennyire máshogy tudja élni az életét, ha képes saját magát is beskatulyázni, és mindez befolyásolja. Olive szembement az árral, senki nem hitt neki, de a sok vita után a lehető legjobbkor állt testvére mellett. És végül minden a helyére került!

Tökéletes kis nyárindító olvasmány, szerethető karakterekkel, szívből ajánlom kikapcsolódásra!

F.

Christina Lauren: Nem mézes hetek
The Unhoneymooners
Kiadó: XXI. század
Kiadás éve: 2022.
352 oldal

Két esküdt ellenség Hawaiin

Ezt a romantikus történetet mindenkinek olvasnia kell, aki valaha is úgy érezte, nincs szerencséje a szerelemben.

Olive és Ami ikrek. Ami mindent bezsákol, Olive-nak viszont folyton pechje van, és ezt már meg is szokta. Kettejük közt vitathatatlanul Ami a bajnok… még a lakodalma is szinte ingyen van a különböző akcióknak és nyereményeknek köszönhetően. Olive-ot csak egy dolog zavarja a pechszériájánál is jobban: Ami esküvőjén az egész napot a vőféllyel kell együtt töltenie, aki nem más, mint Olive ősellensége, Ethan Thomas.

Olive megacélozza magát a pokoli nap előtt, elhatározza, bátor képet vág hozzá, és az egészet átvészeli. De a komplett násznép ételmérgezést kap, Olive és Ethan kivételével, így aztán átmenetileg muszáj nekik fegyverszünetet kötniük, hogy Hawaiira utazhassanak. Végül is tíz felhőtlen nap megéri, hogy az ember belebújjon a friss házasok bőrébe, nem igaz?

De furcsa módon Olive mintha nem is bánná, hogy bele kell helyezkednie a szerepbe. Mintha minél inkább tettetné, hogy ő a legszerencsésebb nő a világon, annál inkább úgy érezné, hogy tényleg ez az igazság.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése