2021. december 26., vasárnap

2021 jobb volt? - év értékelés

A tavalyi évet lezáró posztomban mindenkinek 2020-asnál jobb, és szebb évet kívántam. Remélem nektek azért jobb volt egy fokkal, mint mondjuk nekem.

Sziasztok!

Megint eltelt egy feje tetején álló és olykor pörgő év, és ismét 2021 karácsonyát írjuk. Visszapörgettem gyorsan, tavaly kimaradt a karácsonyi bejegyzésem, de idén szerettem volna mindenképp egy szokásos beköszönést írni, valamint összegezni olvasási téren icipicit magánéleti szálon is az évemet. Mondhatnám, hogy sok változás történt a tavalyi évhez képest, de akkor kicsit túlzásokba esnék… Most viszont szeretnék egy kis „statisztikát” megmutatni, milyen is volt könyvek vonzásában ez az év számomra! Idén is volt célkitűzésem, amivel hol jobban haladtam, hol nem, de ettől függetlenül egy egész jó szezont zárhatok le az újév beköszöntével.

Sajnos a koronavírus ugyanúgy megnehezítette idén is a mindennapokat, hol kevésbé, hol jobban. A munkám miatt sokszor voltam kimerült, így nem volt kedvem olvasni. Mivel ingázok a munkahelyemre, a háromnegyed órás vonatúton rengeteget tudtam olvasni, így tök jó arányokat produkáltam. Viszont idén jött egy hatalmas mérföldkő az életembe: megvettem az első autómat, amivel rengeteg időt nyertem, de a feje tetejére állt az addigi rutinom. Többször éreztem azt, hogy hiába értem korábban haza, a hatalmas hajtás miatt egyszerűen már nem maradt energiám olvasni… Nagyon sok minden jött közbe, és hiába imádok elveszni egy történetben, és sorakozik megannyi olvasatlan könyv a polcomon, nem éreztem a késztetést, hogy haladjak egy könyvvel. Volt olyan, hogy egy történet olvasása kereken kettő hónapot ölelt fel nálam. Pedig roppant izgalmas volt, de egyszerűen csak csücsült az éjjeli szekrényem sarkán, és minden nap elmentem mellette.

Szóval, idén is kijutott egy kisebb olvasási válság nekem, sajnos. Így a célkitűzésem sem fog megvalósulni. Tavalyi évre 25 könyv elolvasását tűztem ki, és végül 34 darab könyvet sikerült elolvasnom. Idei évre is 25 könyv olvasása volt a cél, és döcögősen, ha meglesz ebből a 24 darab. Tudom, lehetne rosszabb is, de kicsit csalódott vagyok, hiszen annyi jó történetet fogtam idén a kezemben, és valahogy mégsem haladtam úgy, ahogy szerettem volna…

Eddig a napig összesen 22 darab könyvet olvastam el teljes egészében, egyet pedig jelenleg is olvasok. Sok új, izgalmas történettel találkoztam idén, és volt 3 újraolvasásom is. Igazán „rossz” könyvem nem volt idén, mindegyik történet tetszett a maga módján. Két éve volt az, hogy több olyan könyv is a kezembe került, ami nem igazán vett le a lábamról… De az idei évem - amint látszik az értékelések alapján is – jól sikerült!

Idén nem voltam szőrös szívű az értékeléseket illetően

Na, de lássuk, hogy mik ragadtak meg úgy igazán! Négy sorozat új részét vártam nagyon. Az egyiket tavaly karácsonyra kaptam, ami Lakatos Levente Barbibébi sorozatának harmadik regénye volt. Mindig közel áll a szívemhez a történet, hiszen a Barbibébi miatt kezdtem el az olvasói pályafutásomat. A Legszebb heged lett az író eddigi legkidolgozottabb könyve! Tudom, ezt nagyon sok könyvénél elsütöttem már Leventének, de ezt most ténylegesen így éreztem. Kedvenc Royal családom sorozatának az utolsó kötetét tavasszal olvastam el. Brazil szappanoperákat megszégyenítő lett az Omladozó királyság, de egyszerűen így is imádtam az egészet! Sajnálom, hogy el kell engednem a fiúkat, hiszen ez az utolsó kötet a sorozatban! Nyilván, egy újraolvasás mindig belefér! Leiner Laura Iskolák Versenye trilógiája tetszett, és amikor megláttam, hogy ehhez a koncepcióhoz megírt egy második trilógiát is, azért előrendeltem. Ugyan az első része annyira nem győzött meg, de a második és a harmadik annál inkább! Rengeteget nevettem olvasás közben, és nagyon megkedveltem a Szirtes Gimi új csapatát, talán még jobban is, mint az előző nyertes csapatot. Továbbra is fenntartom, hogy nagyon jó kikapcsolódást nyújtanak Laura regényei, hiába nem én vagyok a célközönsége, szórakoztatni azt tudott! És utoljára, de nem utolsósorban: végre megjelent két és fél év után az Ötven árnyalat trilógiájának befejező része Grey szemszögéből! Hát el nem tudom mondani, mennyire vártam már ezt a könyvet!! A Szabadság hiába volt 1084 oldal (amivel elnyerte az idei évem legterjedelmesebb könyvének díját) és hiába nem olvastam újra a híres, hírhedt könyveket, ugyanúgy fel tudtam venni a fonalat, valamint a hossza sem volt egyáltalán zavaró. Sokkal többet adott ez az egész sorozathoz, egyáltalán nem érződött nekem úgy, hogy az író egy plusz bőrt akar lerántani az egész sztoriról.

Idén is akadtak jó olvasmányok a polcomon

A fentieken kívül rengeteg jó regényt fogtam a kezemben, amik szólóban futottak úgymond. Nagy kedvencem volt Revel, aki önmagát és környezetét pusztító rock istenként is megmutatta, hogy van az a lány, aki miatt igenis képes a változásra! Imádtam a történetet, ami a nyaralásomra kísért el! Ella Maise neve ismeretlen volt számomra, de A legerősebb érzés kellemes meglepetés volt számomra. Hiába éreztem azt, hogy valami hiányzik a történetből, Zoe és Dylan párosa nagyon megnyert magának! A sok Young Adult és New Adult regények között becsúszott még egy kifejezetten ifjúsági regény, egy LOL könyv formájában, ami a Kifutó modell volt. Ugyan a fiatalabb közönséget célozza, de egy nagyon komoly és nem épp vidám témát ölel fel. Szerintem iszonyúan érdekesen ragadta meg a divat világának témáját a regény Jana történetén keresztül, aki fiatalon vált modellé, és járta végig a különböző szituációkat és országokat. Nekem nagyon tetszett a koncepció, és nagyon tudom ajánlani azoknak, akiket érdekel egy picit is ez a világ! Voltak még a tarsolyomban szívdöglesztő fiúk, mint például Rachel Van Dyken Szárnysegéd Bt. című duológiájában Ian és Lex. Nem vártam sokat a könyvtől, de annyira megszerettem a végére, hogy a második részt is elolvastam. Ami láss csodát, sokkal jobban magával vitt, mint az első rész! Talán mindez a szexi, informatikus kockának, Lex-nek köszönhető? Aztán olvastam egy kifejezetten LMBTQ témájú könyvet is, ami akkora felhajtásnak örvendett, hogy én sem tudtam kihagyni a repertoáromból. A Vörös,fehér és királykék egy fiktív történet az angol királyi családról és az amerikai elnökségről, ahol is a két fiú egymásba szeret. Egy minimálisan több elvárásom volt a könyvvel kapcsolatban rubin pöttyös lévén, de nem tudom rá azt mondani, hogy jaj, nem tetszett. Érdekes volt az egész koncepció néhol már átment nagyon nagy kitalációba, ami picit elvitte szerintem a sztorit, ami át volt futtatva politikai részekkel is, és emiatt nekem picit „száraz” volt a sztori, de tetszett azért.

Karácsonyi ajándékok

Hát, kicsit elszaladt velem a ló, annyit nem terveztem ide írni, de általában ez van, ha bele lendülök. Utoljára még annyit írnék, hogy idén átlépte a blog a 17 ezres!! megtekintést! Összesen több mint ezer megtekintés érkezett az idei évben az oldalamra, amiért nagyon hálás vagyok mindenkinek! Mindig leírom, de hát ez sosem változik: legyen akár 5 vagy 50 megtekintés egy bejegyzésemen, mindig örülök neki, hiszen legalább van értelme csinálnom. Nyilván, én is örömömet lelem benne, hiszen akkor nem csinálnám már közel hét éve ezt a szerelem projektemet!

Idén nem fogadom meg, hogy elolvasom következő évben az összes olvasatlan könyvemet két éve nem jön össze a könyvstop, ennyi jó könyv megjelenés mellett ez lehetetlen, csak annyit tűzök ki, hogy legalább annyi jó regénnyel akadjak össze, mint amennyi 2021-ben sikerült! És Nektek is ezt kívánom! Valamint a könyv stop kezdeményezésemhez még ennyit: Jézuska idén is figyelt, és tudta, hogy mire vágyok, úgyhogy négy könyvet és egy könyvutalványt is kaptam ajándékba!

Így karácsony utolsó napjára nagyon boldog, békés, szeretettel teli ünnepeket kívánok minden Olvasómnak! Legyen csodás év befejezésetek, és még annál is csodásabb kezdés az új évre! Köszi, hogy 2021-ben is velem voltatok! ♥

Fanni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése