2021. augusztus 14., szombat

Küzdelem a végsőkig! - könyvértékelés

Leiner Laura munkássága lassan 10 éve kíséri az olvasói pályafutásomat. A Szent Johanna Gimi óta vagyok úgy, hogy „én ebből már kinőttem, nem hiszem, hogy olvasni szeretném az új könyvét/sorozatát”. Aztán valahogy mindig elcsábulok, és mindig ott lyukadok ki, hogy megveszem az új könyvet, elolvasom és levonom a következtetést, hogy nem, nem fogok ebből kinőni egyhamar.

Az első Iskolák Országos Versenye trilógia érdekes volt számomra, egyrészt a koncepció miatt, másrészt azért, mert az eddig ifjúsági vonalon túl komolyabb hangvételű témát is feszegetett. Az IOV II. első könyvénél írtam, hogy ez az új trilógia nem feltétlen keltett bennem égető vágyat az olvasás iránt, de végül megvettem. Ugyan az első résznek úgy lett vége, hogy nem igazán voltam oda meg vissza a folytatás iránt, mégis trilógia lévén megvásároltam a második könyvet is. A Higgy nekem ismét egy nagyon beszédes címmel lett ellátva, és őszintén megmondva iszonyúan lekötött! A hosszú felvezető után lássuk, hogy milyen élményeket okozott számomra a könyv!

Ez a könyv is belekerült az olvasási válságomba az idei évem nagyon hullámzó ilyen tekintetben, viszont a regény két harmadát már annyira élveztem, hogy ha ez a lelkesedésem az elején is ilyen lett volna, fele ennyi időbe se telt volna az olvasása. Ugyanis számomra Laura verhetetlen abban, hogy magával ragadjon a történet, és ne akarjam olvasni kisebb szünetek után. Rengeteg jelenetnél voltam úgy, hogy hangosan nevettem olvasás közben.

A Szirtes csapat szerencsésen és kitartóan menetelt előre a megmérettetésben, ahogy arra számítani lehetett. Egyre jobban összekovácsolódott a négyesük, illetve kiderült, hogy Dominik miért lett „számkivetett”. Én vártam azért Rajmund történetére is, de pár utaláson kívül nem sok mindent kaptam. Viszont Sárával való kis flörtölgetést és évődést annál többet! Az utolsó oldalakra bíztam egy csattanóban csók formájában, de úgy látszik, arra még várnom kell a következő kötetig. Időközben a másik összehozott párossal nem nagyon tudtam mihez kezdeni aranyosak, oké, de szerintem kétszer ezt így túlzás ellőni egy történeten belül, de annyira konkrétan nem szeretnék belemenni, nem akarom lelőni a poént bár szerintem kikövetkeztethető, miről is van szó.

Az előző részben hiányoltam a feladatok vs. tábori történések kiegyenlítését, ebben a könyvben ezt rendben éreztem. Nekem tetszettek a feladatok, a vízben keresgélés, a rögtönzött tehetségkutató, valamint a több részből álló, vizet méricskélő feladat is jó volt szerintem. Én mondjuk élveztem volna, hogyha ennyi idősen nekem lehetőségem van egy ilyen versenyre elmenni és részt venni. Egyedül a fiúk versenyszámával volt gondom, számomra az nem volt annyira ötlet dús, hogy szappanos vizes pályán csúszkáltak. De ez legyen a legnagyobb bajom. Az utolsóként részletezett kvíz feladat belőlem vegyes érzéseket váltott ki. Nyilván egy műveltségi vetélkedőn legyen esélye mindenkinek, de azért az a kimentés a piros csapatra vonatkozóan szerintem elég érdekes lett. Az biztos, hogyha Laura a versenyfeladatokat illetően ezt a vonalat követi, kíváncsian várom, hogy milyenek lesznek a harmadik kötetben azok!

Végezetül három, számomra negatív dolgot szeretnék felhozni a történettel kapcsolatban. Az elsőt szerintem az előző könyvhöz kapcsolódó bejegyzésben is szóvá tettem: Panna karaktere. Az a véget nem érő locsogás, amit ő csinál számomra teljesen felesleges. Átjön teljesen, hogy a lányokat mennyire idegesítette, hogy folyamatosan beszélt, mert engem is idegesített olvasás közben. Nekem teljesen az az érzésem, hogy ő csak ilyen terjedelem gyarapításként van beszúrva a történetbe. A másik ilyen pedig az oldalakon át tartó kommentháború Kocsis igazgató posztjainál. Nem azt mondom, volt pár beszólás a vége felé, amin nevettem. Illetve mostanában rászoktam a kommentár olvasásokra itt-ott, és néhol nagyon elmegy ilyen irányba az egész. De rengeteg ismétlés volt minden bejegyzés alatt, legyen akármiről is szó. Értem, hogy a kommentek arra szolgáltak, hogy folyamatosan emlékeztetve volt az olvasó arra, hogy a négy csapattag nagyon is ki van közösítve a saját közösségükben. Viszont arról a részről nem értem, hogy miért kellett ennyit ismételni minden alkalommal ugyanazokat a kommenteket az esetek 85 százalékában. A harmadik negatívum ami a legkevésbé zavart, csak az utolsó feladat miatt tűnt fel pedig az volt számomra, hogy a Szirtes csapat mindenben egyetértett. Nem volt egy minimális konfliktus sem köztük, annyira nagy volt az összhang. Vagy egy valaki mondott valamit, és a többiek minden további nélkül elfogadták. Nagyon érződött, hogy a négy fiatal a kirekesztettségük miatt talált ennyire egymásra, de számomra ez akkor is nagyon furcsa volt, hogy egy minimális összezördülés sem jött elő a versenyben eltöltött idő alatt. Lehet arra ment az írónő, hogy az előző trilógiában volt ilyen, és most nem szerette volna beleírni. Nem tudhatom.

Most, hogy kifejtettem mi az, ami nem tetszett annyira nekem, szeretném még leírni, hogy mennyire nagyon szerettem ezt a könyvet! A hibáin felülkerekedve iszonyúan élveztem a történetet magát. Rengeteget nevettem hangosan olvasás közben, nem tudom mikor élveztem így egy könyvet utoljára. A helyzetek, a feladatok, és szereplők is nagyon tetszettek. Egyszerűen imádtam, ahogy a kísérő tanáruk kiállt a csapat mellett, meg ahogy Rajmunddal szívták egymás vérét. Tahi karaktere szerintem nagyon telitalálat lett! És a végét úgy hagyta nyitva az írónő, hogy megint csak várom a folytatást, hiszen annyi kérdés maradt bennem! Mi lesz a csapattal? Hogyan fog alakulni a fiatalok élete? Vajon az iskolatársaik máshogy fognak viszonyulni hozzájuk a verseny után, vagy kitart az utálatuk? Remélem, nemsokára választ kaphatok ezekre! Hiába a fiatalabbak a célközönsége, 27 évesen is élveztem az egész történetet! Szóval senkit se rettentsen meg, hogy ez esetben tini könyvet olvasson!

F.

Leiner Laura: Higgy nekem – Iskolák Versenye II. trilógia, második rész
Kiadó: Carta Teen
Kiadás éve: 2021.
496 oldal

Már ötödik napja tart az IOV, és a címvédő piros csapat még mindig versenyben van, méghozzá nem is akárhogy, a résztvevők és szervezők is őket tartják az egyik legesélyesebbnek a győzelemre.

Az otthoniak azonban továbbra is kétkednek, számukra az idei Szirtes-csapat mindörökre megbélyegzett társaság marad, akiknek az IOV részvétele és eredménye sem változtatja meg a negatív megítélésüket.

Kocsis igazgató próbál tenni ez ellen, és mindent bevetve igyekszik megkedveltetni a négy versenyzőt a szirtesesekkel, miközben a Hortobágyon egyre kiélezettebb a verseny, Sára, Rajmund, Vivi és Dominik pedig az események sodrásában szép lassan rádöbbennek, hogy nemcsak sorstársakra, de barátokra is találtak. Sőt, talán még annál is többre…

A Higgy nekem az Iskolák versenye második trilógia második része.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése