2024. május 5., vasárnap

Bosszantó románc - könyvértékelés

Nagyjából sikerült kihevernem az áprilisi mágikus hatást, amit ugyebár Holly Blacknek köszönhettem. Egyszerűben még mindig nem bírok betelni a Levegő népe sorozatával. De nyugi, most nem erről fog szólni a poszt. Ugye szokásosan az történt, hogy felkapott könyv, ah később adok esélyt neki, mit tud. Pozitívan csalódtam! Úgyhogy most felbátorodtam, és újabb nagy népszerűségnek örvendő regény felé kacsintgatok. Ana Huang művei nagyon pörögnek az utóbbi időben. A Twisted sorozat letarolta a BookTok-ot, mindenhol szembejött velem, úgyhogy gondoltam a májusi olvasási terveim előtt beiktatom a könyvet, tesztként. Aztán meglátjuk.

Sorrendben haladva, a Twisted Love-val kezdek. Én személy szerint hiányolom a magyar címet neki, az Ava & Alex alcím az egyetlen, ami hazánkban a különbséget adja a külföldi kiadásoktól. Oké, értem, hülyén hangzik a Csavart szerelem, de na. Nagyon megosztó gondolatokat olvastam a regényről, ahogy Monica Murphy könyvéről is anno, ami engem azért megnyert. Szóval nem zárkóztam el Huang művétől, hiszen még nem olvastam tőle, kíváncsian várom, mit tartogat az a könyv, ami lázban tartja a külföldi és magyar olvasókat egyaránt.

A váltott szemszögű elbeszélésnek hála, az elején megismerhettem a két főszereplőt: Ava-t, akit múltja kísért, és ennek ellenére megpróbál mindenkiben jót keresni; valamint Alex-et, aki egy milliomos s*ggfej, közönyös, érzelemmentes és kemény. Én nem igazán vagyok egy nebántsvirág, megedződtem könyvek terén, de ami itt szembetűnt, az a trágárság. Oké, hogy a húszas éveik közepén járnak a szereplők, nyilván jelen vannak a nyomdafestéket nem bíró kifejezések a beszédükben. De nem attól lesz kegyetlen Alex Volkov, hogy ilyen mocskos más egyéb mellett a szája. Bár, a végére ez valamennyire ritkult vagy csak én szoktam meg annyira, hogy fel sem tűnt már.

Ava testvére, Josh önkéntes munka miatt utazik el, így legjobb barátját, Alexet bízza meg azzal, hogy szemmel tartsa húgát. A rideg srác minden idegszálával tiltakozik a feladat ellen, de végül beadja a derekát. Ava-t rettegésben tartja egy múltbéli traumája, amire a történet előrehaladtával választ kaphattam. Elég érdekes fordulat volt, bár azt sejtettem, hogy a családjával vannak gondok. Viszont Alex bosszúszomját a történet végére fejtettem meg, egy kicsit túlzásnak gondoltam az egészet már. Aztán leginkább a történet befejezésén akadtam ki…

A könyv 20%-ánál jártam, de már teljesen ki voltam borulva és csak fogtam a fejemet. Elgondolkoztam azon is, hogy félbehagyom, hiszen minek vesztegessem az időmet erre? De aztán valahogy kitartottam. Végül már az hajtott az olvasásban, hogy mivel is fog még kiborítani a regény?! Ahogy olvastam Ava és Alex kínlódását, konkrétan az villogott előttem, hogy visszasírom a Szürke ötven árnyalatát egyébként, voltak benne hasonló jegyek, túlzott birtoklási vágy, pénzzel mindent megoldunk, és kemény szex, pedig az sem egy irodalmi remekmű. Ja, és mi a helyzet azzal a mondattal, ami rögtön a második fejezetben Alextől elhangzik:

„Én viszont sem bókolni, sem szeretkezni nem szoktam. Egy bizonyos módon szeretek b*szni…”

Hmm, ilyet már hallottuk valakitől nem? És én pont ezt a mondatot emelem ki a bejegyzés közepére… Alex karaktere egyáltalán nem volt szimpatikus számomra, Ava túlságosan naiv volt, de persze Alex megmutatta neki, ki az úr a háznál. Nem fért számomra össze a két személyiség egymás mellett, pláne nem egy kapcsolatban. Ava barátnői nem váltottak ki sok érzelmet belőle, talán Bridget és mufurc testőre volt az, akik valamennyire megmozgatták a fantáziámat. Alex csatája a saját lelkiismeretével szerintem túltolt volt, az nem volt vezeklés, hogy Ava után koslat konkrétan, amíg ő próbál érvényesülni önállóan. Talán annyi pozitívumot tudnék megragadni, hogy Alex segített Ava-nak legyőznie a félelmét, és hozzájárult a karakterfejlődéséhez azzal, hogy úszni tanította. Aminek a szerepe a végére lett jelentős. Ava részéről a művészet iránti rajongása megfogott, tetszett, hogy a fotózás felé ennyire érdeklődött, és meg is volt ez jelenítve több ponton a regényben. Nem csak letudta annyival az író, hogy Ava fotózgat itt-ott, tök jó, pont. Alex-hez is kapcsolta egy kicsit, a végén nagyobb hangsúlyt is kapott, és jelen volt kisebb dolgokban is a fejezetekben, mint például felkérik egy fotózásra, amiből persze féltékenységi jelenet kerekedik.

Valahogy teljesen másra számítottam. Valami nagyobb, elsöprőbb erejű dologra a könyvben, hiszen miért kapták volna fel ennyien? Ízlések és pofonok persze, ettől szép a világ, de nekem ez a könyv nem tetszett annyira, amekkora felhajtás van körülötte. Igen, itt is többen írták, hogy a második része már jobb. Aminek tök jól megágyazott az írónő, hiszen az utolsó fejezetben adott elég nagy dobbantót a sztorinak. Kérdés, hogy ki tudja-e ezt használni majd Bridget története…

Nos, a wishes Christian Grey nem nyűgözött le, de valamennyire felcsigázott a hercegnő és testőre története. Talán valamikor adok nekik is egy esélyt, de egyelőre ennyi elég volt nekem ebből a kicsavart szerelmeskedésből. Merthogy Twisted Love. Érted. Na jó, befejeztem.

F.

Ana Huang: Twisted Love – Ava & Alex
Kiadó: Maxim
Kiadás éve: 2023.
400 oldal

Egy repedés. Egy olvadás. És a szívében izzó tűz az egész világát felperzseli.

Alex Volkov igazi angyalarcú ördög, aki nem szabadulhat borzalmas múltjától. Egész életében egy rettenetes gyermekkori tragédia emléke kínozta, és miközben az üzleti életben elképesztő sikereket ért el, folyamatosan csak a bosszú járt a fejében. Nem sok ideje maradt a szív dolgaira. Amikor az élet úgy hozza, hogy neki kell vigyáznia a legjobb barátjának húgára, valami megmozdul a lelkében:

Ava Chen szabadlelkű fiatal lány, akit rémálmok gyötörnek, és akit egy olyan gyermekkor kísért, amelyre még csak emlékezni sem tud. De a fájdalmas múlt sem tudta megtörni: még mindig látja a szépséget a világban… és annak a férfinak a jeges külseje alatt is észreveszi az érző szívet, akit nem lenne szabad kívánnia.

A bátyja legjobb barátját.
A szomszédját.
Aki számára megváltás és végzet is egy személyben.

Az ő szerelmüknek nem lett volna szabad megtörténnie, mégis megtörtént. De olyan titkokat is a felszínre hozott, amelyek mindkettőjüket tönkretehetik, és persze mindent, ami fontos a számukra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése