2021. október 2., szombat

A hoki világ Rómeó és Júliája - könyvértékelés

A 2019-es évem nagy kedvence volt az Off-Campus sorozat. Egyszerűen imádtam a hokis, egyetemista srácokról szóló történeteket, és a Royal fiúk mellett a kedvenc sorozatommá nőtte ki magát a négy könyv. Nem vagyok az a nagy sportos ember, a sport is hidegen hagy, a hoki meg aztán pláne, de iszonyúan élveztem a regényeket! Ugyanebben az évben kaptuk a hírt, hogy Elle Kennedy a sorozathoz szánt spin-off könyve itthon is meg fog jelenni, így év végén kezdésként jött is a The Chase – A Hajsza című kötet, amiben Dean Di Laurentis - aki a harmadik kötet ügyeletes csábítója a sorozatban - húga, Summer kapott főszerepet. Mellette megismerhettük a nagyszájú, vagány Brennát, akit nagyon hamar megkedveltem.

A spin-off sorozat – ami a Briar U címet viseli - második része idén nyáron jelent meg, The Risk – A kockázat címmel. Ebben a részben nagy örömömre Brenna Jensené a főszerep. Kíváncsian vártam, hogy az írónő milyen fordulatokat, és nem utolsósorban románcot szán a szókimondó, vagány csajnak.


A borító követi az előző spin-off rész tematikáját. Ezen egyáltalán nem lepődtem meg, de a beltartalomra így is nagyon kíváncsi voltam. Az előző részt ugyan szerettem, de így két év távlatában mondhatom, hogy nem túlzottan ragadott meg, és nem tett akkora benyomást rám, mint a srácok története. Ennek a könyvnek nagyobb figyelmet szenteltem, a már fent írt okok miatt. Na de lássuk, hogy mivel kötött le megint Kennedy!

Már az első fejezetben láthatunk egy kis csipkelődést a két főszereplő részéről: Brennát felültetik egy randin, amit Jake Connelly – a nagybetűs ELLENSÉG, hiszen a Harvard hoki csapatának kapitánya - észrevesz és egy kis élcelődéssel üt el. A lány nem veszi komolyan, hiszen megvan az aktuális partnere, méghozzá Jake csapatának egy játékosa. Az országos bajnokságra készül mindkét csapat, a Briar és a Harvard is keményen dolgozik. Ennek érdekében Connelly eszközöl lépéseket: a tivornyázás megvonása mellett Brenna „játszópajtását” is eltiltja a lánytól. Innen indul az alapfeszültség: Brenna bosszút esküszik a srác ellen, és megmutatja mire is képes. De végül saját csapdájába esik, ugyanis hőn áhított munkájához egy lépéssel közelebb kerül, ha bedobja Connelly nevét is, így magával az ördöggel kell lepaktálnia. Na, vajon mi fog ebből kisülni? Nem igazán árul zsákbamacskát az írónő a sorozat előző részei után, így nem nehéz kitalálni.

Az író ezzel a könyvvel kezünkbe adott egyfajta modernkori Rómeó és Júlia történetet: Jakey az ősellenség Harvard csapatkapitánya, Brenna a Briar csapat edzőjének a lánya, mindenki ellensége mindenkinek, így miért is lenne egyszerű ez a szerelem? Annyi feszültség volt ebben a sztoriban, hogy végem volt. Nem csak a két főszereplő között húzódó érzelmi feszültségre gondolok, hiszen okozott a lánynak elég fejtörést az apja, akivel rossz viszonyuk volt. Sokáig nem tudhattuk meg, hogy Brenna mit is tett, de valahogy sejtettem, hogy nem áll meg a dolog annyiban, hogy „gimiben csináltam hülyeségeket, mert fiatal voltam”... Szerintem a könyv csúcspontja az volt, amikor végre megtört a jég, és Brenna őszintén leült apjával beszélni, nyakába zúdított minden sérelmét, majd apja megtört, és elmondta, hogy mi történt a múltban, miből mi következett. Tetszett, ahogy tisztázták a dolgokat, és elindultak egy új úton mindketten a jobb családi kapcsolatuk érdekében. Hosszú utat tett meg a lány eddig, hiszen előtte még fűszerezte mindennapjait baljós exbarátja, aki miatt mondhatni szétcsúszott az élete is. Végezetül, ha mindez nem lett volna elég, kitartóan pályázott egy sport riporteri állásra végre nem szokványos munkát kap egy főszereplő lány, ahol a főnök még mindig ott tartott, hogy egy nőnek semmi keresnivalója nincs a sport világában. Brennában kettős érzések kavarogtak végig, hiszen nagyon szerette volna az állást, de mindig kedvét szegte a főnök egy-egy megjegyzése, amely a nemek közti egyenlőtlenségre irányult a sport világában. Ez a szál azért is tetszett, mert az írónő foglalkozott egy olyan témával, ami sajnos nagyon is jelen van a munka világában, hiába vagyunk a 21. században…

A cselekmény nem volt szerintem valami hű de gyors, gondolok itt arra, hogy a két fiatal kapcsolata nem bontakozott ki annyira hamar. De ezt leszámítva szerintem rendben voltak azok a minimális időbeli ugrások, amiket a történetbe raktak. A meccseket bemutató részeket szerettem, izgalmasak voltak. Nem vagyok jártas a hokiban, de így is élveztem őket. A szereplők nekem tetszettek. Mindegyikük ismerős volt már egy-egy korábbi részből, így nem volt akkora nagy újdonság. A Briar utánpótlás hokisainak neve nem igazán ragadott meg az előző könyvben, itt viszont remekül beleszőtte többször a srácokat az író, így már nyomot is hagytak bennem. Sajnáltam, hogy Summer nem kapott akkora szerepet, annak ellenére, hogy Bee legjobb barátnője. Viszont Brenna unokatesója, Tansy egyáltalán nem lopta be magát a szívembe. Többször ejtette a lányt, hiába hívta meg magához, nekem ez nagyon fura volt, és nem lett szimpatikus számomra a karaktere. És hát Jake ConnellyDirekt dolgoz ki az írónő minden hokis karaktert úgy, hogy egy idő után az én szívemet is elvigyék, nem csak a főszereplő lányokét?! I-MÁD-TAM! A játékosságát, ahogy szenvedélye volt a hoki, de mégis odaadta szívét Brennának, ahogy mellé állt, ahogy küzdött érte. Na meg a kidolgozott teste. Egyedüli fájó pontom vele kapcsolatban, hogy az ő múltjáról nem igazán tudhattam meg semmit. Neki is fel lehetett volna építeni egy tök jó háttér sztorit, nem csak Brennának. Az vajmi kevés infó volt számomra, hogy a szülei nem igazán jártak el a meccseire, meg néha napján felbukkant Hazel, akivel annyira jóban voltak, de közben nem vette észre a srác, ami végig az orra előtt volt…

A spin-off sorozat második része sokkal nagyobb nyomot hagyott bennem, mint az első! Az előbb említett negatív dolgon kívül nem igazán volt olyan, ami nem tetszett volna. A főszereplő páros szerintem nagyon jó volt, a kezdeti ellenállásból szépen bontakozott ki a kapcsolatuk. Voltak benne humoros részek, amin felnevettem. És megfelelő részeknél volt jelen az erotika, nem volt túltolva semmi olyan, és még a szerelmes évődések sem. Egy szó, mint száz, imádtam Bee és Jakey történetét! Akinek tetszett az OC sorozat, szerintem ezt a könyvet is ugyanúgy szeretni fogja! De azoknak is tudom bátran ajánlani, akik csak keresnek egy jó kis sztorit, kikapcsolódás gyanánt.

Nem tudom, hogy lehet-e négy könyv erejéig lehúzni még a bőrt erről a sztoriról. A következő rész, ahogy láttam Hunter Davenport-ról fog szólni, akire kíváncsi leszek a The Risk-ben olvasottak alapján. Viszont az utolsó része annyira nem fogott meg egyelőre. Meglátjuk mi lesz majd… Úgyis tudom, hogy meg fogom majd rendelni.

És egy kis utóirat: ha Te is annyira nagy rajongója vagy a Könyvmolyképző kiadó Rubin pöttyös könyveinek, mint én, akkor mutatom, hogy 2021. október 10-ig igényelhetsz szeretetcsomagot, amiben most ajándék Rubin pöttyös könyv jár a rendelésed mellé. Ha IDE kattintasz, tudsz kérni kódot. Én már kihasználtam, alig várom a meglepetést! Jó olvasást! :) Nem reklám, nekem ezért nem jár semmi ((sajnos, pedig pár plusz könyvnek örülnék)), gondoltam, hátha érdekel valakit!

F.

Elle Kennedy: The Risk – A kockázat – Briar U 2.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2021.
456 oldal

Mindenki vadócnak tart. Csak részben van igazuk.

Nem hagyom, hogy a félelem irányítson, és kicsit sem érdekel, mit gondolnak rólam mások. De van egy határ: nem fekszem össze az ellenséggel. A Briar hokiedzőjének lányaként máglyára vetnének, ha összeállnék az ellenfél játékosával.

Márpedig Jake Connelly pont ebbe a kategóriába esik. A Harvard sztárcsatára arrogáns, bosszantó, és jóval vonzóbb a kelleténél. De az élet kegyetlen – a hőn áhított gyakornoki hely megszerzéséhez pont az ő segítségére van szükségem, és a szexi seggfej nem könnyíti meg a dolgomat.

Rá kell vennem, hogy játssza el a pasimat, de minden kamurandiért egy igazit kér cserébe.

Semmi jó nem származhat abból, ha Jake Connellyvel kavarok. Az apám kinyírna, a barátaim kiközösítenének, és az egyetem utáni karrierem is veszélybe kerülhet. Bár nehéz ellenállni Jake vonzó külsejének és pimasz mosolyának, nem vagyok hajlandó belesétálni a csapdájába.

Ezt a kockázatot nem vállalhatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése