2022. június 26., vasárnap

A sorsod utolér, még ha fáj is... - könyvértékelés

Moly.hu-n szoktam a kihívásokat böngészni, és májusban rátaláltam egy olyanra, ahol könyvek címkéje szerint kell a nyár alatt három könyvet elolvasni. Egy adott címke köré kell 10 könyvet összegyűjteni, amelyről a kihívás készítője a nyári hónapok alatt kiválaszt egyet. Gondoltam, ez remek alkalom arra, hogy amúgy is csökkentsem az olvasatlan könyveimet, és gyorsan össze is válogattam azokból a New Adult kategória köré 10 könyvet, amit bevallom, nem volt nehéz, hiszen elég közel áll hozzám ez a kategória.

A Könyvmolyképző kiadó őszi Rubin pöttyös szeretet csomagjában egy számomra ismeretlen író regényét kaptam. Rebecca Yarros munkáságára gyorsan rákerestem, és akkor még a nekem ajándékba küldött könyve volt az egyetlen, anyanyelvünkön megjelent regénye. A Full Measueres – Tiéd vagyok bár a tükörfordítás nem pont ezt jelenti egy icipicit riasztott, hiszen nagyon nem szeretem a katonaság, illetve háború köré épülő témákat, és a fülszövege alapján ez a könyv ilyen kategória.

Viszont június hónapra ezt a könyvet választották nekem a kihívás keretein belül, így picit örültem is, mert magamtól nem biztos, hogy ennyire hamar kezembe vettem volna olvasásra.

Nagyon szívszorító jelenettel indult az egész történet. Három kopogás, három katonatiszt szabja szét a Howard család megszokott életét. Fájt a családért a szívem, hiszen a későbbi jelenetekben egyértelművé vált, mennyire fontos volt számokra édesapjuk, aki katonaorvosként mentett meg embereket egy-egy küldetés során. Mint említettem, nem a szívem csücske a téma, de itt amennyire szomorú volt ez a szál a részben, annyira ellensúlyozva volt a könyv felépítésével az egész. December becenevével nem igazán voltam kibékülve a magyarral összetéveszthető leírásával, hiszen Ember kezdetű mondatot teljesen máshogy értelmeztem két testvérével, és édesanyjával küzd a gyász minden fázisával. A lány nem engedte meg magának, hogy átadja magát a fájdalomnak, hiszen ő volt az egyedüli, aki képes volt nagyjából összetartani a családját: igazgatta húga, April lázadásait, menedzselte az öccse, August hoki meccseit, és próbálta fenntartani a háztartást is. Ha ez a tragédia nem lett volna elég a lány életébe, tetézve volt egy megcsalással is minden… És ennél a szörnyű pontnál érkezett December életébe a mentőöv: Josh Walker.

Josh nagyon szimpatikus karakter volt mindvégig számomra, de ott lebegett a feje felett egy titok, amire egyszerűen nem bírtam rájönni tudjátok, hogy mennyire imádom az ilyen szálakat egy-egy regényben. A fiú nem csak Ember szívét lopta el, hanem az enyémet is. Mostanában minden NA/YA főszereplő srácba beleszeretek egy kicsit… Tetszett, hogy nem ajtóstul rontott a házba, hanem kis lépésekkel haladt December irányába. Mindezek mellett nem csak neki volt ott támaszként, hanem az egész családjának: Gus-nak ott volt nemcsak edzőként, hanem amikor szüksége volt rá, majd megmentette Aprilt az egyetemisták „poénjától”. Segített a családnak akkor, amikor felbukkant a számító rokon, aki üzletet akart húzni a gyászból, vagy amikor a családfő személyes holmiját kapták vissza. El sem tudom képzelni mekkora fájdalom lehet ez egy családnak, és milyen nehéz lehet ebből talpra állni…

December próbálja saját élete elé helyezni a családja összetartását, Josh ráébreszti arra, hogy ideje élni a saját életét, hiába tett fel mindent a volt barátja, Riley-val közös elképzeléseire. December lezárja a régi kapcsolatát, ami bonyodalmat okozott Josh és közte (Josh reakciója teljes mértékben jogos volt, de ugyanakkor gyereke is). Szerettem, hogy a fiú úgy definiálta a kapcsolatukat, hogy lehetnek egymásnak bármi, és ezt követően szépen lassan nyíltak ki a másik hatására.

És ebben a pillanatban szerettem bele végletesen Josh Walkerbe. Az utolsó kirakós is a helyére kattant, és a lelkem sérült részei mind meggyógyultak annyira, hogy szabadon lélegezhessek, hogy magamba szippantsak mindent a pillanatból, és felismerjem, mennyire szép, hogy mi ketten egymásra találtunk.

De mindvégig ott lebegett a titok a levegőbe, és amikor szó szerint előbújt a szekrényből a fiú titka, összeomlott minden. Igazából teljesen másra számítottam, hogyan fog a Howard család múltja összefonódni a fiúval, nagyon meglepett az egész. Amikor már minden sínen lett volna, hirtelen Gus fejti meg a titkot December számára, és ezzel porba hull minden…

A végére December édesanyja megmutatja a lánynak, hogy számára mit jelentett egy katonát szeretni, mi volt az a pont, ami mindig – még férje halála után is – erőt adott, így ez tudott segíteni a lányának. Szívmelengető rész volt a legvégén, ahogy Josh-nak megmutatja, hogy tényleg lehet az akárkije, de legfőként a szerelme.


Amennyire tartottam az egész történettől, úgy szerettem meg olvasás közben a regényt! Szívszorító volt a katonasághoz, és az édesapjukhoz tartozó jelenetek, de rengeteg minden kárpótolt a történet során. Nem pont egy klasszikus szerelmes regényt kaptam a kezembe, hiszen nem adta azt a mézes-mázas lezárást, amit egy romantikus regénytől megszokhattam. De szerintem ez egyáltalán nem volt baj! Zsebkendőket elő, és bátran vegyétek a kezetekbe December és Joshua történetét, és szeressetek bele úgy, ahogy én!

És van még katona srác a történetben, hiszen Josh lakótársa, Jagger Bateman is készenlétben áll, hogy ellopja a szívünket a második részben. Szerintem nem fogom megváratni, hiszen nagyon szimpatikus volt számomra a könyvben!

F.

Rebecca Yarros: Full Measures – Tiéd vagyok
Tiéd vagyok 1.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2017.
408 oldal

„Tudta. Anya ezért nem akarta kinyitni az ajtót. Mert tudta, hogy meghalt.”

Ember Howard 20 éves, és apja mindig is katona volt. Ő is tudta az igazságot. Az ajtóban katonák álltak, ami azt jelentette, hogy az apja nem tér haza többé. Amit azonban nem tudott, hogy honnan talál majd magában annyi erőt, hogy a gyászba belerokkant édesanyja helyett összetartsa a családot.

Aztán belép az életébe Josh Walker. A hokicsapat sztárja, közvetlen szomszédjuk, nem is beszélve arról, hogy az érintése különösen gyengéd, és újra és újra megmenti Ember életét. Van benne valami, ami miatt egyetlen pillantása vagy egyetlen érintése elűz minden fájdalmat. Ember bármennyire is szeretné kikapcsolni az érzelmeit, és egymaga megbirkózni a gyásszal, nem tagadhatja a kettejük között kialakuló vibrálást.

Aztán Josh titka darabokra töri az egész világát, és Embernek döntenie kell, hogy megéri-e kockázatot vállalnia egy olyan férfi szerelméért, aki talán elpusztítja a lelkét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése