2020. március 27., péntek

Sose veszítsd el a Reményt! - könyvértékelés


Aki rendszeresen olvassa szerény kis blogomat, tudja, hogy tavalyi év során ismerkedtem meg Colleen Hoover könyveivel. Az egyiket hirtelen ötlettől vezérelve olvastam el, a másikat pedig ajándékba kaptam. A kívánság listám legelső eleme szintén az írónő egyik könyve volt. A Hopeless – Reménytelen évek óta tervben volt, és nemrég érkezett el az a pillanat, hogy leültem és Mari segítségével elolvashattam végre!

Fel voltam rá készülve, hogyha az írónőtől olvasok könyvet, akkor az valahol a tragikus és a gyönyörű között fog behatárolódni. Jelen esetben sem történt máshogy. Egyszerre facsarta ki és melengette lelkemet a történet.


Sky egy átlagos fiatal, aki barátnőjével éli tinédzser korszakát – ablakon bemászó fiúkkal, gimis barátságokkal. Anyukája köti furcsa korlátok közé, ami által el van szigetelve a digitális világtól, illetve magántanulóként éli mindennapjait. Áttörést hoz számára, amikor visszakerül az iskolapadba. Igaz, nem úgy, ahogy ő gondolta: egyetlen barátnője elköltözik, folyamatos atrocitások érik az iskolában is… Káosz közepére érkezik a lány életébe Dean Holder. Valahol érezhető volt a két fiatal között, hogy több van ott annál, minthogy együtt eljárnak futni. A történet előrehaladtával egyre több és mélyebb dolog kerül elő Sky múltjából.

Ahogy a lány egyre több mindenre emlékszik a fiúnak köszönhetően, úgy válik a könyv egyre szívet tépőbbé. A vicces jelenetek, és SMS-ek mellett nagy kontrasztban áll a történet második felében a lány múltjának nyomasztó súlya. Az írónő ismételten olyan témához nyúlt, ami nem épp az emészthető dolgok közé tartozik… Sky apjának vallomása sem adott választ mindenre, és amikor már azt gondoltam, hogy nem lehet ennél rosszabb, de, lehetett... Sky pontot tesz a történet végére azzal, hogy leül nevelőanyjával beszélni a múltról. Ott vált kerek egésszé a történet. És még jobban fájdalmassá is…

Az első rész fájdalmasan szép történetét még nem hevertem ki, amikor megtaláltam, hogy van folytatása a könyvnek. A Losing Hope – Reményvesztett Dean szemszögéből meséli a történetszálat. Az elején úgy voltam vele, hogy ugyan mit adhat pluszban a Hopeless történethez ez az egész? De nem haboztam, hiszen úgy voltam vele, ha csak a fiú szemszögéből kapom meg az első részt, akkor is meg fogja érni, hogy olvassam.


Az előző rész olvasása során nekem keletkezett pár kérdőjel Holder történetét illetően. Tudom, azért, mert az első könyv nem róla szólt. A srác története egyáltalán nem volt unalmas, és remek kiegészít volt az előző sztorihoz. Ugyanúgy beszippantott, mint az első könyv. Dean karaktere elsőre számomra csak egy rosszfiú volt. Nyilván ez a korábbi rész alatt is változott, de ebben a könyvben aztán pláne. Testvére öngyilkossága jobban ki volt bontva, és érthetőbbé is tették a helyzetet a srác levelei. Számomra ez is tett egy plusz dolgot a sztoriba, amiért azt mondtam, hogy igen, kellett a folytatás. Választ kaptam a korábbi zavaros részekre is, mint például az ebédlős, karkötős kirohanása.

A Reményvesztett története az előzőhöz képest „korábban kezdődött”, ami számomra különösen jó pont volt. Szerettem benne, hogy a korábbi mellékszereplőknek is több szerep jutott. Daniel nem keltett bennem akkor különösebb érzést, de itt egy vagány, szájhős, ám nagyon jó barát szerepe kellemes meglepetés volt számomra. Holder Breckin-nel való kapcsolata nekem egy üdítő színfolt volt, illetve az e-könyv olvasós eset is így nyert értelmet. Nem gondoltam, hogy a srác ekkora ajándékot meg tudott volna engedni magának, de ez mellékes.

Egy szó, mint száz, szívem csücske volt ez a két CoHo könyv. Sajnáltam, hogy ennyit halogattam az olvasását. Annyira csodálatos és gyönyörű ez a két könyv. Ja, és szeretnék egy saját Dean Holdert magamnak. Lehetne?

F.

Colleen Hoover: Hopeless – Reménytelen
Hopeless 1.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2014.
404 oldal

Készen állsz a reménytelen igazságra? Vagy szívesebben hiszel a hazugságoknak?
Colleen Hoover, a közkedvelt bestseller-író lebilincselő történettel tér vissza. Ez a szenvedélyes, magával ragadó románc két, szörnyű múltat cipelő fiatalról szól, akik az élet, a szerelem és a bizalom útvesztőjében bolyongva együtt ismerik meg az igazság gyógyító erejét.
A koránt sem szent Sky végzős középiskolásként találkozik Dean Holderrel – egy sráccal, aki nagy nőcsábász hírében áll. A fiú már a legelső találkozás alkalmával rabul ejti a szívét, ugyanakkor félelmet is kelt benne. A múltjára emlékezteti Sky-t, aki hosszú időn át próbálta eltemetni magában a történteket. Eldönti, hogy távol tartja magát a fiútól, de annak kitartása és ellenállhatatlan mosolya hamar semmivé foszlatja az elhatározását. Dean azonban maga is nyomasztó emlékeket őrizget. Amikor ezekről tudomást szerez, az visszavonhatatlanul megváltoztatja Sky-t, talán örökre szétrombolva lelkében a bizalom érzését.
A múlt mindkettőjükön mély sebeket ejtett, melyek csak akkor gyógyulhatnak be, ha bátran szembe tudnak nézni a történtekkel. Az őszinteség az egyetlen út, hogy végre szabadon, korlátok nélkül éljenek és szeressenek. A Reménytelen egy olyan regény, amitől eláll a lélegzeted. Elvarázsol, magával ragad, transzba ejt. Készülj fel, hogy újra átéld az első szerelmet…

Colleen Hoover: Losing Hope – Reményvesztett
Hopeless 2.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2015.
370 oldal

Colleen Hoover, New York Times sikerlistás szerző valósággal megbabonázta olvasóit a Hopeless-szel. A történet egy hányatott sorsú lányról, Skyról szól, aki összetalálkozik rég elvesztett gyermekkori barátjával, Dean Holderrel. A fiú segít a sokkoló családi múlt feltárásában, így Sky végre elcsitíthatja magában a mély sebet hagyó emlékeket és érzéseket.
A Hopeless Sky szemszögéből mutatta be az eseményeket, a Losing Hope pedig bepillantást enged Dean Holder történetébe, akit régóta kísért a kislány elvesztése. Úgy érzi, kudarcot vallott, amiért nem tudta őt megmenteni. Holder életét beárnyékolja a megbánás és a bűntudat. Sohasem hagyott fel Sky keresésével, mert úgy érzi: ha megtalálná, tovább tudna lépni végre. Arra viszont nem számított, hogy a találkozás pillanata még kínzóbb fájdalmat hoz.
Holder a Losing Hope-ban meséli el, hogy a tizenhárom évvel korábbi események miként hatottak az ő és családja életére, s hogyan lett magányos küldetés számára a lány megmentése. A végleges gyógyulást azonban csak a Sky iránt érzett szerelem hozhatja el…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése